Analysis of the curricular methods of teaching standard arabic at the Universidad Autónoma de Madrid (UAM)
Análisis de los métodos curriculares de la enseñanza del árabe estándar en la Universidad Autónoma de Madrid (UAM)
Author
Asmaa, El Khaymy
Abstract
In this study, we aim to examine and analyze some manuals used for teaching Standard Arabic at the Autonomous University of Madrid (UAM). The selected teaching methods for review include: Alatul, Mabruk, and Al Kitaab fi taʿallum al-ʿarabiyya. Our objective is to identify the differences between them, determine their strengths and weaknesses, and evaluate their suitability for teaching Standard Arabic to Spanish students. To achieve this, we will analyze the materials considering various aspects such as their internal and external structure, as well as the content they offer, including grammatical, communicative, phonetic, and cultural elements. En este estudio, nos proponemos examinar y analizar algunos manuales empleados para la enseñanza del árabe estándar en la UAM. Los métodos didácticos seleccionados para la revisión incluyen: Alatul, Mabruk y Al Kitaab fi taʿallum al-ʿarabiyya. Nuestro objetivo es identificar las diferencias entre ellos, determinar las fortalezas y debilidades de cada uno, y evaluar su idoneidad para la enseñanza del árabe estándar para estudiantes españoles. Para ello, analizaremos los materiales considerando diversos aspectos como su estructura interna y externa, así como los contenidos que ofrecen, incluyendo elementos gramaticales, comunicativos, fonéticos y culturales.