The network of teacher researchers of El Salvador: a space for reflection on the educational fact
La Red de Docentes Investigadores de El salvador: un espacio de reflexión del hecho educativo
dc.creator | González Minero, Luis Eduardo | |
dc.creator | Aragón Aguilar, Tatiana Karina | |
dc.creator | Cardoza Hernández, Wilfredo Ernesto | |
dc.creator | Calderón Martínez, Juan Carlos | |
dc.creator | Flores Montalvo, María Julia | |
dc.creator | Avelar de Jiménez, Maira Cristina | |
dc.date | 2024-01-19 | |
dc.date.accessioned | 2024-08-26T20:21:15Z | |
dc.date.available | 2024-08-26T20:21:15Z | |
dc.identifier | https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/73596 | |
dc.identifier | 10.5354/2452-5014.2024.73596 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/244985 | |
dc.description | The Network of Teacher Researchers of El Salvador is a project to promote reflection on teaching practice and its transformation to improve student learning. This space is becoming a community of practice for the professional development of the educators of the national education system that enables an approach to the educational fact with the help of the protagonists: the teacher researchers. This systematization, developed from multiple techniques, seeks to make visible the efforts made by the Research and Monitoring Management of Teacher Training, in order to have a teaching staff that researches in the classrooms of the public educational system. | en-US |
dc.description | La Red de Docentes Investigadores de El Salvador es un proyecto para propiciar la reflexión sobre la práctica docente y su transformación para la mejora en los aprendizajes de los estudiantes. Este espacio se está convirtiendo en una comunidad de práctica para el desarrollo profesional de los y las formadores/as del sistema educativo nacional que posibilita un acercamiento al hecho educativo de la mano de los/as protagonistas: los/as docentes investigadores/as. Esta sistematización, elaborada a partir de múltiples técnicas, busca visibilizar los esfuerzos hechos desde la Gerencia de Investigación y Seguimiento a la Formación Docente para contar con un magisterio que investiga en las aulas del sistema educativo público. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Centro Saberes Docentes (ex Programa de Educación Continua para el Magisterio, PEC), Facultad de Filosofía y Humanidades, Universidad de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/73596/75567 | |
dc.rights | Derechos de autor 2024 Revista Saberes Educativos | es-ES |
dc.source | Revista Saberes Educativos; No. 12 (2024): Enero-Julio | en-US |
dc.source | Revista Saberes Educativos; Núm. 12 (2024): Enero-Julio | es-ES |
dc.source | 2452-5014 | |
dc.subject | Red de docentes | es-ES |
dc.subject | desarrollo profesional | es-ES |
dc.subject | investigación | es-ES |
dc.subject | formación docente | es-ES |
dc.subject | Teacher network | en-US |
dc.subject | professional development | en-US |
dc.subject | research | en-US |
dc.subject | teacher training | en-US |
dc.title | The network of teacher researchers of El Salvador: a space for reflection on the educational fact | en-US |
dc.title | La Red de Docentes Investigadores de El salvador: un espacio de reflexión del hecho educativo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Peer-reviewed article | en-US |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Saberes Educativos
[0-9]{4}