• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Saberes Educativos
  • View Item

Analysis of the English oral discourse of intermediate English learners at a language teaching center

Análisis del discurso oral en el idioma inglés de estudiantes de nivel intermedio en un centro de enseñanza de idiomas

Author
Solis Méndez , Yesenia Guadalupe

Alfaro García, Sara Margarita

Luna Alfaro, María de Lourdes

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/RSED/article/view/75461
10.5354/2452-5014.2024.75461
Abstract
In language learning, it is essential to develop linguistic skills to generate the communicative process. Although, the main skills considered in language courses include oral and written expression and comprehension, it is important to highlight that, in oral production, pronunciation is one of the primary factors that must be taken into consideration, since it determines the presence or absence of interference in the development of the communicative process. The present study, based on action research, includes the diagnosis phase, carried out with the objective of determining the current level of linguistic skills for the oral discourse production in English in a group of students in the sixth level of the English course of a language teaching center. Based on the application of a series of instruments, the results highlighted the need for improvement in the field of pronunciation of most of the participants of this level of the course.
 
En el aprendizaje de las lenguas, es indispensable desarrollar las habilidades lingüísticas para generar el proceso comunicativo. Si bien, en las habilidades principales que se consideran en los cursos de idiomas se incluyen la producción de discursos orales y escritos, así como la comprensión de estos, cabe destacar que, de la producción oral, la pronunciación es uno de los principales aspectos que deben considerarse, puesto que determina la presencia o ausencia de una interferencia en el desarrollo del proceso comunicativo. Este artículo, basado en una investigación-acción, incluye la fase del diagnóstico llevada a cabo con el objetivo de determinar el nivel de habilidades lingüísticas para la producción de discursos orales en lengua inglesa en un grupo de estudiantes de sexto nivel del curso de inglés de un centro de enseñanza de idiomas. A partir de la aplicación de una serie de instrumentos, los resultados resaltaron la necesidad de mejora en el área de pronunciación de la mayoría de los/as participantes de este nivel del curso.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB