• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item

Impact assessment methodology of the ECTS Grade Early Childhood Education

Valoración del impacto de la metodología ECTS en el Grado de Educación Infantil

Author
Martínez Sánchez, Antonio

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejpad/article/view/709
10.30552/ejpad.v3i1.26
Abstract
One of the major contributions made by the methodological level the European Higher Education Area (EHEA) is the creation of a European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) in order to establish a method that enables the existence of comparable qualifications in European universities. This study aims to analyze both the perception of students in Grade Early Childhood Education, on the process of implementation of the ECTS in their qualification and experience through the courses taken. The instrument used was a questionnaire created "ad hoc" which was applied to 116 students of qualification referring. The results showed that students positively the inclusion of ECTS in university curricula as it will encourage mobility and recognition of their qualifications, but overall are not satisfied with the implementation of this system in the subjects for from teachers, since they have not been taking into account aspects related to the distribution of staff workload, the use of material resources in the activities and the development of useful skills for their future careers.
 
Una de las principales aportaciones que realiza a nivel metodológico el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), es la creación de un Sistema Europeo de Transferencia y Acumulación de Créditos (ECTS), que permita establecer un método que posibilite la existencia de titulaciones comparables en las universidades europeas. Este estudio que tiene por finalidad analizar tanto la percepción que tiene los estudiantes del Grado de Educación Infantil, sobre el proceso de implantación de este sistema ECTS en su titulación, así como su experiencia a través de las asignaturas cursadas. El instrumento empleado fue un cuestionario creado “ad hoc”, que fue aplicado a 116 estudiantes de la titulación referida. Los resultados mostraron que los estudiantes valoran positivamente la inclusión del sistema ECTS en los planes de estudio universitarios ya que favorecerá su movilidad y el reconocimiento de su titulación, pero en líneas generales no están satisfechos con la puesta en práctica de dicho sistema en las asignaturas por parte de los docentes, ya que no se han teniendo en cuenta aspectos relacionados con la distribución del trabajo personal del estudiante, la utilización de recursos materiales en las actividades y el desarrollo de competencias útiles para su futuro laboral.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB