• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item

Diagnosis of training needs among AICLE teachers in initial training

Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial

Author
Estrada , José Luis

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejpad/article/view/1402
10.32457/ejpad.v9i1.1402
Abstract
This research paper aims to uncover training needs of university students or pre-service CLIL teachers (N=19) through the process of presentation, explanation, and resolution of mathematical problems in English as a foreign language concerning four operations: addition, subtraction, multiplication, and division. The aim is to make sure whether the training needs are related to the pre-service CLIL teachers’ mathematical knowledge, language competence, or teaching skills. This is a descriptive correlational study with a quantitative approach, in which two research tools were used: A questionnaire answered before and after each mathematical problem by the students who performed as teachers, together with a voice recorder to collect their full discourses. Although the results do not reveal significant training needs, some weaknesses in terms of teaching skills are found. However, it is also worth considering the degree of difficulty of the mathematical problems focused on Primary Education Year 3. It would make it possible to infer probable complications in terms of content knowledge and language competence if the mathematical problems were designed for more advanced courses. Finally, the relationship between the results achieved and the objectives and research hypotheses is outlined.
 
Este trabajo pretende descubrir necesidades formativas de estudiantes universitarios o maestros AICLE en formación inicial (N=19) a partir de la presentación, explicación y resolución de problemas matemáticos en inglés como lengua extranjera para cuatro operaciones: suma, resta, multiplicación y división. El objetivo es determinar si dichas necesidades formativas se relacionan con su conocimiento matemático, su competencia idiomática o sus habilidades pedagógicas. Se trata de una investigación de alcance descriptivo y correlacional con un enfoque cuantitativo, donde se utilizaron dos instrumentos de investigación: un cuestionario, respondido antes y después de cada problema matemático por los estudiantes que ejercían como docentes, junto a una grabadora para recopilar íntegramente sus discursos. Aunque los resultados no muestran necesidades formativas significativas, sí evidencian ciertas incapacidades de carácter pedagógico. Sin embargo, es importante considerar el grado de dificultad de los problemas matemáticos, enfocados a 3º de Educación Primaria, lo que permite inferir posibles dificultades en materia de conocimiento del contenido y dominio idiomático si los problemas estuvieran pensados para cursos más avanzados. Finalmente, se establece una relación entre los resultados alcanzados y los objetivos e hipótesis se investigación.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB