Emotional regulation and culture in school contexts
Regulación emocional y cultura en contextos escolares
dc.creator | Fuentes Vilugrón, Gerardo | |
dc.creator | Saavedra Vallejos, Esteban | |
dc.creator | Riquelme Mella, Enrique | |
dc.creator | Arriagada Hernández, Carlos | |
dc.creator | Muñoz Troncoso, Flavio | |
dc.date | 2023-12-18 | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T13:21:44Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T13:21:44Z | |
dc.identifier | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2201 | |
dc.identifier | 10.32457/ejep.v16i2.2201 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/245455 | |
dc.description | Emotional regulation (ER) is understood as the set of automatic and/or voluntary processes that are used to reduce, maintain, or increase aspects related to emotions. RE in school contexts characterized by social and cultural diversity has had a broad growth in relation to research during the last decades. The objective is to analyze and synthesize the scientific productivity found between 2010 and 2022, regarding emotion and culture in school contexts. The method is a systematic review of the documents found on the Web of Science, related to emotional regulation and culture in school contexts, following the PRISMA guidelines. The n consisted of 17 articles that met the inclusion criteria. The results indicated that cultural aspects mediate the forms of emotional regulation, which is directly linked to individual and social development and to the context of belonging to people. In conclusion, there is a need to address emotional beliefs from cultural perspectives, not only from mental health approaches in general, but also as an aspect in full development in the field of education. | en-US |
dc.description | La regulación emocional (RE) es entendida como el conjunto de procesos automáticos y/o voluntarios que se utilizan para reducir, mantener o aumentar aspectos relacionados con las emociones. La RE en contextos escolares caracterizados por la diversidad social y cultural ha tenido un amplio crecimiento en relación con las investigaciones durante las últimas décadas. El objetivo consiste en analizar y sintetizar la productividad científica encontrada entre el año 2010 y 2022, respecto con la emoción y cultura en contextos escolares. El método es una revisión sistemática de los documentos encontrados en la Web of Science, relacionados con la regulación emocional y la cultura en contextos escolares, siguiendo las directrices PRISMA. El n estuvo compuesto de 17 artículos cumplieron con los criterios de inclusión. Los resultados indicaron que los aspectos culturales mediatizan las formas de regulación emocional, lo que está directamente vinculado con el desarrollo individual, social y con el contexto de pertenencia de las personas. En conclusión, existe la necesidad de abordar las creencias emocionales desde perspectivas culturales, no solo desde enfoques de salud mental en general, sino también, como un aspecto en pleno desarrollo en el campo de la educación. | es-ES |
dc.format | application/epub+zip | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2201/1665 | |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/2201/1666 | |
dc.rights | Derechos de autor 2023 Gerardo Fuentes Vilugrón, Esteban Saavedra Vallejos, Enrique Riquelme Mella, Carlos Arriagada Hernández, Flavio Muñoz Troncoso | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | es-ES |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 16 No. 2 (2023); 1-26 | en-US |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 16 Núm. 2 (2023); 1-26 | es-ES |
dc.source | 1989-2209 | |
dc.source | 1888-8992 | |
dc.source | 10.32457/ejep.v16i2 | |
dc.subject | Regulación emocional | es-ES |
dc.subject | Cultura | es-ES |
dc.subject | Diversidad social y cultural | es-ES |
dc.subject | Educación | es-ES |
dc.subject | Enseñanza y aprendizaje | es-ES |
dc.subject | emotional regulation | en-US |
dc.subject | culture | en-US |
dc.subject | social and cultural diversity | en-US |
dc.subject | education | en-US |
dc.subject | teaching and learning | en-US |
dc.title | Emotional regulation and culture in school contexts | en-US |
dc.title | Regulación emocional y cultura en contextos escolares | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
European Journal of Education and Psychology
\([0-9]{4}\)