• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Chilena de Educación Científica
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Chilena de Educación Científica
  • View Item

Evaluating meaningful learning processes in Mathematical education conceptual maps

Evaluando los procesos de aprendizajes significativos en educación matemática por medio de mapas conceptuales

Author
Silva Córdova, Carlos

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/RChEC/article/view/2958
Abstract
This paper highlights the importance of assessing the significant learning processes in mathematics education, it is necessary to define, clarify the conceptual approach. It presents an assessment considering assigning valúes and scores by heading concept maps.
 
El presente trabajo destaca la importancia de la evaluación de los procesos de aprendizajes significativos en educación matemática; esto requiere definir y precisar el enfoque conceptual en que se desea realizarla. Se presenta una evaluación considerando los mapas conceptuales, asignando valores y puntajes mediante una rúbrica.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB