Show simple item record

Por una ética popular en la formación docente

dc.creatorAntonini-de-Souza, Paulo César
dc.creatorMizuno-Lemos, Fabio Ricardo
dc.date2023-12-22
dc.date.accessioned2024-11-19T13:28:52Z
dc.date.available2024-11-19T13:28:52Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7429
dc.identifier10.4067/S0718-07052023000300391
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246139
dc.descriptionThis essay aims to reflect on the adoption of a rigorous and progressive ethics that values the experience and lived world in teacher education. Grounded in a phenomenological approach, the reflections presented in the text address teacher education in the context of professional master’s programs, drawing parallels between the structure of these programs, the authors’ experiences in research and education, and the analysis of research development in postgraduate studies. Ultimately, the essay emphasizes the importance of valuing the lived world in forming an education that recognizes the cultures and experiences of both students and teachers.en-US
dc.descriptionEste ensayo tiene como objetivo reflexionar sobre la asunción de una ética progresista y rigurosa que valore la experiencia y el mundo vivido en la formación docente. Basadas en un enfoque fenomenológico, las reflexiones presentes en el texto abordan la formación docente en el contexto del magíster profesional, estableciendo un paralelo entre la estructura de ese programa, las vivencias de los autores en la investigación y en la educación, y el análisis del desarrollo de investigaciones en la posgraduación. Al final, el ensayo enfatiza la valoración del mundo vivido para una formación que reconozca las culturas populares y el saber de experiencia de discentes y docentes.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7429/8477
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 49 No. Especial (2023); 391-403en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 49 Núm. Especial (2023); 391-403es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.subjectexperiencia del mundo vividoes-ES
dc.subjectfenomenologíaes-ES
dc.subjectmagíster profesionales-ES
dc.subjectArtes Visualeses-ES
dc.subjectEducación Físicaes-ES
dc.subjectLived World Experienceen-US
dc.subjectPhenomenologyen-US
dc.subjectProfessional Master’s Degreeen-US
dc.subjectVisual Artsen-US
dc.subjectPhysical Educationen-US
dc.titleFor a popular ethics in teacher educationen-US
dc.titlePor una ética popular en la formación docentees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record