• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Persistence of the impact of the Building Blocks program on Ecuadorian children’ early numerical abilities

Persistencia del impacto del programa Building Blocks en las habilidades numéricas tempranas de los niños ecuatorianos

Author
Bojorque, Gina

Torbeyns, Joke

Van Hoof, Jo

Verschaffel, Lieven

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7440
10.4067/S0718-07052023000400049
Abstract
The aim of the present study was to examine the persistence of the impact of the Building Blocks program on Ecuadorian children’s early numerical abilities, one year after the finalization of the treatment. At the end of grade one, 313 children, who participated in the study during their kindergarten year, received a follow-through test on early numerical abilities. In kindergarten, children were assigned to either an experimental (Building Blocks program) or a control (regular mathematics program) condition. Results indicated that by the end of grade one, the children who participated in the experimental condition in kindergarten obtained significantly higher scores on the early numerical abilities test than those from the control condition, though the difference between both groups was smaller than at the end of the kindergarten. The theoretical and practical implications are discussed at the end.
 
RESUMEN El objetivo del estudio fue examinar la persistencia del impacto del programa Building Blocks en las habilidades numéricas de los niños ecuatorianos, un año después finalizada la intervención. Al finalizar el primer grado, 313 niños, que participaron del estudio en jardín infantil1, rindieron una prueba de habilidades numéricas. En el jardín infantil, los niños fueron asignados a un grupo experimental (programa Building Blocks) o de control (programa regular de matemáticas). Los resultados indicaron que al final del primer grado, los niños del grupo experimental obtuvieron puntajes significativamente más altos en la prueba que los niños del grupo control, aunque la diferencia entre ambos grupos fue menor que al finalizar el jardín infantil. Se dicuten al final las implicaciones teóricas y prácticas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB