Show simple item record

Persistencia del impacto del programa Building Blocks en las habilidades numéricas tempranas de los niños ecuatorianos

dc.creatorBojorque, Gina
dc.creatorTorbeyns, Joke
dc.creatorVan Hoof, Jo
dc.creatorVerschaffel, Lieven
dc.date2023-12-28
dc.date.accessioned2024-11-19T13:28:53Z
dc.date.available2024-11-19T13:28:53Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7440
dc.identifier10.4067/S0718-07052023000400049
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246142
dc.descriptionThe aim of the present study was to examine the persistence of the impact of the Building Blocks program on Ecuadorian children’s early numerical abilities, one year after the finalization of the treatment. At the end of grade one, 313 children, who participated in the study during their kindergarten year, received a follow-through test on early numerical abilities. In kindergarten, children were assigned to either an experimental (Building Blocks program) or a control (regular mathematics program) condition. Results indicated that by the end of grade one, the children who participated in the experimental condition in kindergarten obtained significantly higher scores on the early numerical abilities test than those from the control condition, though the difference between both groups was smaller than at the end of the kindergarten. The theoretical and practical implications are discussed at the end.en-US
dc.descriptionRESUMEN El objetivo del estudio fue examinar la persistencia del impacto del programa Building Blocks en las habilidades numéricas de los niños ecuatorianos, un año después finalizada la intervención. Al finalizar el primer grado, 313 niños, que participaron del estudio en jardín infantil1, rindieron una prueba de habilidades numéricas. En el jardín infantil, los niños fueron asignados a un grupo experimental (programa Building Blocks) o de control (programa regular de matemáticas). Los resultados indicaron que al final del primer grado, los niños del grupo experimental obtuvieron puntajes significativamente más altos en la prueba que los niños del grupo control, aunque la diferencia entre ambos grupos fue menor que al finalizar el jardín infantil. Se dicuten al final las implicaciones teóricas y prácticas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/7440/8480
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 49 No. 3 (2023); 49-62en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 49 Núm. 3 (2023); 49-62es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.subjectefectividad de programases-ES
dc.subjectintervención educativaes-ES
dc.subjecthabilidadeses-ES
dc.subjectmatemáticases-ES
dc.subjectjardín de niñoses-ES
dc.subjectProgram effectivenessen-US
dc.subjectEducational interventionen-US
dc.subjectSkillsen-US
dc.subjectMathematicsen-US
dc.subjectKindergartenen-US
dc.titlePersistence of the impact of the Building Blocks program on Ecuadorian children’ early numerical abilitiesen-US
dc.titlePersistencia del impacto del programa Building Blocks en las habilidades numéricas tempranas de los niños ecuatorianoses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record