Professional Formation as an Inter-subjective Social Phenomenon: the perspective of Alfred Schutz
Análisis del desarrollo social intersubjetivo desde las nociones de "Mundo de la vida" y "Mundo de la ciencia", propuestos por Alfred Schutz
Author
Leal Riquelme, Rubén
Abstract
Alfred Schutz, upon developing his work, he did not use his theoretical postulate in Professional Formation. Nevertheless, the distinction the author makes in the study of the inter-subjective social phenomenon, and its approaches about the notions of ”daily life” and “ scientific world” help us consider some elements that participate epistemologically in the phenomenon of the Professional Formation. His postulate about the “ theory of the motives”, especially when considering the OTHER and the United projects of actions help us initiate an analysis and interpretations about the complexities and importance that Professional Formation has. Alfred Schutz, en estricto rigor, no desarrolló postulados teóricos sobre la Formación Profesional. No obstante, el distingo que hace el autor en el estudio de los fenómenos de la intersubjetividad social entre las nociones de “ vida cotidiana” y ”mundo de la ciencia” nos ayuda a considerar algunos elementos que participan, epistemológicamente, en la Formación Profesional. Su “ teoría de los motivos” puede permitir formular proyectos consensuados sobre las futuras acciones conjuntas con el otro, de enorme importancia para la formación profesional.