Current diversity in our classrooms
Diversidad actual en nuestras salas de clase
dc.creator | González Valdes, Paulina Alejandra | |
dc.date | 2024-12-30 | |
dc.date.accessioned | 2025-03-12T12:49:34Z | |
dc.date.available | 2025-03-12T12:49:34Z | |
dc.identifier | https://revista-avante.com/index.php/ciencias-sociales/article/view/139 | |
dc.identifier | 10.5281/zenodo.14632542 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/248091 | |
dc.description | Diversity according to the RAE is understood as a variety of things, cultures or people, which leads us to our current society, where cultural diversity shows us a new approach to life, routine and change. Emerging the opportunity to enrich our cognitive, social and emotional knowledge, which prepares us for future life, remembering that in early childhood is where our cognitive, social and emotional development plays a fundamental role for the foundations of our future as a society and taking advantage of these new opportunities for inclusion in diversity is nothing more than strengthening our learning, leaving behind the monotonous and traditional learning of a single culture. For this it is necessary to strengthen diversity, including in the teaching-learning process each culture present in our environment, since this allows us to reduce social exclusion, discrimination, lack of empathy and understanding for the other. | en-US |
dc.description | La diversidad según la RAE se comprende como una variedad de cosas, culturas o personas, lo que nos lleva a nuestra sociedad actual, donde la diversidad cultural nos muestra un nuevo enfoque de vida, rutina y cambio. Surgiendo la oportunidad de enriquecer nuestros conocimientos cognitivos, sociales y emocionales, que nos preparan para la vida futura, recordando que en la primera infancia es donde nuestro desarrollo cognitivo, social y emocional cumple un rol fundamental para las bases de nuestro futuro como sociedad y aprovechar estas nuevas oportunidades de inclusión a la diversidad no es más que fortalecer nuestros aprendizajes, dejando atrás el aprendizaje monótono y tradicional de una sola cultura. Para esto es necesario fortalecer la diversidad, incluyendo en el proceso de enseñanza-aprendizaje cada cultura presente en nuestro entorno, ya que esto nos permite disminuir la exclusión social, discriminación, falta de empatía y comprensión por el otro. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Fundaci´ón Observatorio Ñuble | es-ES |
dc.relation | https://revista-avante.com/index.php/ciencias-sociales/article/view/139/93 | |
dc.rights | Derechos de autor 2025 Paulina Alejandra González Valdes | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Avante Journal of Social Sciences and Humanities; Vol. 6 No. 1 (2024): Diversity and Society: Research that Enriches Social Understanding; 58-66 | en-US |
dc.source | Revista Avante de Ciencias Sociales y Humanidades ; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Diversidad y sociedad: investigaciones que enriquecen el entendimiento social; 58-66 | es-ES |
dc.source | 0719-9740 | |
dc.subject | Diversidad cultural | es-ES |
dc.subject | Integración | es-ES |
dc.subject | Inclusión | es-ES |
dc.subject | Educación temprana | es-ES |
dc.subject | Beneficios | es-ES |
dc.subject | Cultural diversity | en-US |
dc.subject | Integration | en-US |
dc.subject | Inclusion | en-US |
dc.subject | Early Childhood | en-US |
dc.subject | Benefits | en-US |
dc.title | Current diversity in our classrooms | en-US |
dc.title | Diversidad actual en nuestras salas de clase | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo evaluado por pares | es-ES |