Show simple item record

Diversidad actual en nuestras salas de clase

dc.creatorGonzález Valdes, Paulina Alejandra
dc.date2024-12-30
dc.date.accessioned2025-03-12T12:49:34Z
dc.date.available2025-03-12T12:49:34Z
dc.identifierhttps://revista-avante.com/index.php/ciencias-sociales/article/view/139
dc.identifier10.5281/zenodo.14632542
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/248091
dc.descriptionDiversity according to the RAE is understood as a variety of things, cultures or people, which leads us to our current society, where cultural diversity shows us a new approach to life, routine and change. Emerging the opportunity to enrich our cognitive, social and emotional knowledge, which prepares us for future life, remembering that in early childhood is where our cognitive, social and emotional development plays a fundamental role for the foundations of our future as a society and taking advantage of these new opportunities for inclusion in diversity is nothing more than strengthening our learning, leaving behind the monotonous and traditional learning of a single culture. For this it is necessary to strengthen diversity, including in the teaching-learning process each culture present in our environment, since this allows us to reduce social exclusion, discrimination, lack of empathy and understanding for the other.en-US
dc.description La diversidad según la RAE se comprende como una variedad de cosas, culturas o personas, lo que nos lleva a nuestra sociedad actual, donde la diversidad cultural nos muestra un nuevo enfoque de vida, rutina y cambio. Surgiendo la oportunidad de enriquecer nuestros conocimientos cognitivos, sociales y emocionales, que nos preparan para la vida futura, recordando que en la primera infancia es donde nuestro desarrollo cognitivo, social y emocional cumple un rol fundamental para las bases de nuestro futuro como sociedad y aprovechar estas nuevas oportunidades de inclusión a la diversidad no es más que fortalecer nuestros aprendizajes, dejando atrás el aprendizaje monótono y tradicional de una sola cultura. Para esto es necesario fortalecer la diversidad, incluyendo en el proceso de enseñanza-aprendizaje cada cultura presente en nuestro entorno, ya que esto nos permite disminuir la exclusión social, discriminación, falta de empatía y comprensión por el otro.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFundaci´ón Observatorio Ñublees-ES
dc.relationhttps://revista-avante.com/index.php/ciencias-sociales/article/view/139/93
dc.rightsDerechos de autor 2025 Paulina Alejandra González Valdeses-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceAvante Journal of Social Sciences and Humanities; Vol. 6 No. 1 (2024): Diversity and Society: Research that Enriches Social Understanding; 58-66en-US
dc.sourceRevista Avante de Ciencias Sociales y Humanidades ; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Diversidad y sociedad: investigaciones que enriquecen el entendimiento social; 58-66es-ES
dc.source0719-9740
dc.subjectDiversidad culturales-ES
dc.subjectIntegraciónes-ES
dc.subjectInclusiónes-ES
dc.subjectEducación tempranaes-ES
dc.subjectBeneficioses-ES
dc.subjectCultural diversityen-US
dc.subjectIntegrationen-US
dc.subjectInclusionen-US
dc.subjectEarly Childhooden-US
dc.subjectBenefitsen-US
dc.titleCurrent diversity in our classroomsen-US
dc.titleDiversidad actual en nuestras salas de clasees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record