Show simple item record

Programa de educación fí­sica en escolares con discapacidad intelectual leve a moderado de una escuela especial y taller laboral de la ciudad de Osorno

dc.creatorElzel, L.
dc.creatorCastillo, C.
dc.creatorMonje, A.
dc.creatorRoberts, R.
dc.date2015-10-04
dc.date.accessioned2025-03-27T18:55:50Z
dc.date.available2025-03-27T18:55:50Z
dc.identifierhttps://revistahorizontecaf.ulagos.cl/index.php/revhorizonte/article/view/2712
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/249767
dc.descriptionThe study aim was to observe the behavioral change produced by a regular physical education program in a group of children. Most of them had mild to moderate intellectual disability, and one had Down’s Syndrome. They all attended a special school in the city of Osorno that included vocational rehabilitation. Five children with ages between 10 and 13 years-old. The physical education program implemented included twelve weeks of 60-minute sessions, twice a week. We used a) checklist: this instrument allowed the assessment of student’s performance in every lesson. b) observation log: where the most relevant aspects of each lesson were registered. c) interviews: each child gave their opinion about the physical education lessons. Results shown that children liked their physical education lessons, and they said they would like to have them again, since they were entertaining and they had positive feeling towards physical education activities. One of the most relevant points is that they feel that the lessons contributed to build respect among themselves.en-US
dc.descriptionEl objetivo de estudio fue observar el efecto de las clases educación física, realizadas en una escuela especial y taller laboral, en la conducta de niños con discapacidad intelectual (leve a moderado) y Síndrome de Down. Cinco niños cuyas edades fluctúan entre los 10 a 13 años. El programa de educación física se aplicó dos veces por semana con un tiempo de 60 minutos y tuvo una duración de 12 semanas. Se utilizó a) Lista de cotejo: la cual permitió evaluar clase a clase el desempeño de los alumnos, b) Pauta de observación general, donde se registraba lo más relevante de cada sesión y c) Entrevista a cada niño para conocer su opinión de la clase de educación física. Los resultados indican que los niños opinan que les gustó mucho asistir a las clases, les gustaría volver a tenerlas, eran entretenidas, experimentaban sensaciones positivas hacia las actividades de educación física. Es importante destacar que el Ítem mejor valorado por los niños fue “ se mantiene el respeto entre ellos”. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Los Lagoses-ES
dc.relationhttps://revistahorizontecaf.ulagos.cl/index.php/revhorizonte/article/view/2712/3650
dc.rightsDerechos de autor 2021 Revista Horizontees-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista horizonte ; Vol. 1 Núm. 10 (2015): Julio; 50-58es-ES
dc.source0718-817X
dc.subjectdiscapacidades-ES
dc.subjectescolareses-ES
dc.subjecteducación fí­sicaes-ES
dc.titlePhysical education program for school children with mild to moderate intellectual disabilities in a special school and workshop in the city of Osorno.en-US
dc.titlePrograma de educación fí­sica en escolares con discapacidad intelectual leve a moderado de una escuela especial y taller laboral de la ciudad de Osornoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record