• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Revista Horizonte: Ciencias de la Actividad Física
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Revista Horizonte: Ciencias de la Actividad Física
  • View Item

Pedagogical evaluation in the area of physical education: a paradigm shift for today's Chile.

La evaluación pedagógica en el Área de la educación física: un cambio de paradigma para el chile actual

Author
Cresp-Barria, Mauricio

Ojeda-Nahuelcura, Rodrigo

Alamos-Vasquez, Paula

Manquepillan, F.

Rodrí­guez, G.

Full text
https://revistahorizontecaf.ulagos.cl/index.php/revhorizonte/article/view/2748
Abstract
This essay proposes a discussion on the basic aspects of evaluation in the area of education, focusing on the area of Chilean physical education. Visualizing in the analysis of the own pedagogical practices of the area, the incompatibility during the process of formation of a student and the evaluations as a preponderant function in the process of teaching and learning. Therefore, relevance is given to the identification of criteria that determine what will be observed within a pedagogical process, focused on the evaluative processes as obtaining valuable information to make decisions that help to improve either the teaching or the learning of students. This paper also aims to open a discussion about the evaluation traditionally developed and how it is inconsistent with current pedagogical principles.
 
El presente ensayo propone una discusión sobre los aspectos básicos de la evaluación en el área de la educación, focalizándose en el área de la educación física chilena. Visualizando en el análisis de las propias practicas pedagógicas del área, la incompatibilidad durante el proceso de formación de un educando y las evaluaciones como función preponderante en el proceso de enseñanza aprendizaje. Por tanto se da relevancia a la identificación de criterios que determinen lo que se va a observar al interior de un proceso pedagógico, centrando a los procesos evaluativos como obtención de información valiosa para tomar decisiones que ayuden a mejorar ya sea la enseñanza o el aprendizaje de los estudiantes. El presente trabajo también tiene por objetivo abrir una discusión respecto de la evaluación desarrollada tradicionalmente y cómo ésta es incoherente a los principios pedagógicos actuales.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB