• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Gabriela Mistral
  • Revista Akadèmeia
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Gabriela Mistral
  • Revista Akadèmeia
  • View Item

CHALLENGES OF MANAGEMENT DISTANCE EDUCATION AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN ARGENTINE UNIVERSITIES

DESAFÍOS DE LA GESTIÓN DE LA EDUCACIÓN A DISTANCIA Y LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL EN LAS UNIVERSIDADES ARGENTINAS

Author
Lizitza, Nahuel

Full text
http://revistas.ugm.cl/index.php/rakad/article/view/651
10.61144/0718-9397.2024.651
Abstract
The article explores the evolution and consolidation of distance education managementin the Argentine higher education system and the impact of the exponential growth of artificial intelligence (AI) in universities. Since the 1990s, various ministerial resolutionshave been approved differentiating distance education from in-person education. The mostrelevant regulations for the regulation of distance education and its evaluation will beanalyzed, which have generated a significant reorganization in universities, creating newmanagement structures and adaptation to advanced technologies. The consolidation ofdistance education systems allows us to investigate the impact of AI as a challenge and anopportunity. Finally, the regulatory evolution and its relationship with AI will be delvedinto, highlighting the need for possible regulation that guarantees quality, equity and ethicaluse.
 
El artículo explora la evolución y consolidación de la gestión de la educación a distanciaen el sistema de educación superior argentino y el impacto del crecimiento exponencial dela inteligencia artificial (IA) en las universidades. Desde la década de 1990, se hanaprobado diversas resoluciones ministeriales diferenciando la educación a distancia de lapresencial. Se analizarán las normativas de mayor relevancia para la regulación de laeducación a distancia y su evaluación, que han generado una reorganización significativaen las universidades, creando nuevas estructuras de gestión y adaptación a las tecnologíasde avanzada. La consolidación de los sistemas de educación a distancia permite indagar laincidencia de la IA como un desafío y una oportunidad. Finalmente, se profundizará sobrela evolución normativa y su relación con la IA, destacando la necesidad de una posibleregulación que garantice la calidad, equidad y el uso ético.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB