Show simple item record

Desmitificando a Adam Smith: una revisión a partir de John Rawls

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorHernández Busse, Francisca
dc.date2016-07-13
dc.date.accessioned2019-04-12T18:38:01Z
dc.date.available2019-04-12T18:38:01Z
dc.identifierhttp://arsboni.ubo.cl/index.php/arsbonietaequi/article/view/16
dc.identifier10.23854/07192568.2015112Hernandez105
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/29534
dc.descriptionIn A Theory of Justice, John Rawls presents a conceptionof justice that seeks to “overcome” the problems of utilitarianism.We believe that Rawls falls into a mistake because he attributes toAdam Smith a seat next to Hume, Mill, Sidgwick and others. So,Smith would share the typical errors of utilitarianism that we haveput into three groups: 1) the absence of a minimum moral request;2) the indistinctness of people and 3) the assumption of an “idealobserver”. As an external judge, this figure would assign resourcesand lead society by a maximization of benefits for the greatest numberof people. His approval would be given by the criterion of utilityand so justice would be relegated to the calculation of interests.We will demonstrate that these critics are not applicable to AdamSmith: in short, Rawls falls into a misinterpretation. Therefore, wewill demystify each point.en-US
dc.descriptionEn Teoría de la Justicia, John Rawls presenta una concepción de la justicia que busca "superar" al utilitarismo. A nuestro juicio, Rawls cae en una equivocación al atribuirle a Adam Smith un sitial junto a Hume, Mill, Sidgwick y otros. Smith compartiría entonces los grandes errores del utilitarismo que nosotros hemos agrupado en tres ítems: 1) la ausencia de un moral mínimo obligatorio; 2) la distinción de personas y 3) el postulado de un "observador ideal". Como juez externo, éste asignaría los recursos y conduciría a la sociedad maximizando ventajas para el mayor número de personas. Su aprobación estaría dada por el criterio de utilidad y la justicia quedaría relegada al cálculo de intereses. Queremos demostrar que estas críticas no se pueden aplicar a Adam Smith: en definitiva, Rawls cae en una malinterpretación. Por ello, desmitificaremos cada punto.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Derechoes-ES
dc.relationhttp://arsboni.ubo.cl/index.php/arsbonietaequi/article/view/16/11
dc.rightsCopyright (c) 2015 Francisca Hernández Bussees-ES
dc.sourceArs Boni et Aequi; Vol. 11, Núm. 2 (2015); 105-130en-US
dc.sourceArs Boni et Aequi; Vol. 11, Núm. 2 (2015); 105-130es-ES
dc.source0719-2568
dc.source0718-2457
dc.source10.23854/07192568.2015112
dc.subjecten-US
dc.subjectJohn Rawls, Adam Smith, Justice, Utilitarianism, Imparcial spectatoren-US
dc.subjectFilosofía del Derecho; John Rawls; Adam Smith; Justicia; Utilitarismo; Espectador imparciales-ES
dc.subjectes-ES
dc.titleDemystifying Adam Smith: A Review from John Rawlsen-US
dc.titleDesmitificando a Adam Smith: una revisión a partir de John Rawlses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeArtículo científico evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record