• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Sul Americana de Psicología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Sul Americana de Psicología
  • View Item

The influence of motivational involvement in physical activity level improving using formative evaluation procedures

Author
Miranda Gonçalves, Francisco

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/RSAP/article/view/1734
Abstract
AbstractThe current work was planned to build up an original motivational involvement, based on Self-Determination Theory and Social Cognitive Theory, to improving physical activity in disadvantaged adolescents. The theoretical structure has three main issues: social context (perceived independence, perceived social sustain, input and enjoyment); cognitive mediators (perceived option and self-efficacy); and motivational course (intrinsic motivation, commitment and positive self-concept). Formative evaluation information was composed by organization through daily forms right through the 16-week program and during observational data completed, by independent trained observers, during 4 weeks. The results shown information concerning the meaning of the cognitive suitability of the physicalactivity and motivational actions, the environmental context for promoting relationships, strategies definition for increasing intrinsic rather than extrinsic reinforcement, and stimulate methods for preventing social gender conflicts to keep an appropriate level of social support by formative evaluation  rocedures. ResumenEl presente trabajo actual planteó la construcción de una implicación motivacional original, basado en la Teoría de la Autodeterminación y la Teoría Cognitiva Social, para la mejora de la actividad física en adolescentes desfavorecidos. La estructura teórica del programa consta de tres temas principales: el contexto social (percepción de independencia, la percepción social de contención, entrada y gozo); mediadores cognitivos (opción percibida y autoeficacia), y por supuesto de motivación (motivación intrínseca, de compromiso y autoconcepto positivo). Información de las evaluaciones formativas fue compuesta por la organización de tareas cotidianas en el programa de 16 semanas, losdatos de observación fueron completados por observadores entrenados independientes, durante 4 semanas. Los resultados muestran información sobre el significado de la idoneidad cognitiva de la actividad física y las acciones de motivación, el contexto ambiental para la promoción de relaciones interpersonales, estrategias para aumentar la motivación intrínseca en lugar de refuerzo extrínseco, y métodos para prevenir los conflictos sociales de género y para mantener un nivel adecuado de apoyo social por medio de procedimientos de evaluación formativa.ResumoO presente trabalho objetivou construir um envolvimento motivacional original baseado na Teoria da Auto- Determinação e Teoria Cognitiva Social a fim de aprimorar a atividade física de jovens desfavorecidos. A estrutura teórica conta com três temas principais: contexto social (independência percebida, amparo social percebido, entradas e aproveitamento); mediadores cognitivos (opção percebida e auto eficácia) e percurso motivacional (motivação intrínseca, comprometimento e autoconceito positivo). A avaliação formativa foi composta através da organização de formulários ao longo do programa de dezesseis semanas e completada por observações de avaliadores treinados e independentes durante quatro semanas. Os resultados indicam informações acerca do sentido de adequação da atividade física e ações motivacionais, do contexto ambiental para a promoção de relacionamentos, definição de estratégias para aumento do reforço intrínseco em vez do reforço extrínseco e estímulo para métodos de prevenção de conflitos de gênero a fim de manter um nível adequado de apoio social para os procedimentos de avaliação formativa.
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB