Revista Sul Americana de Psicología
Browse by
Revista que busca divulgar investigaciones, experiencias prácticas, ensayos, reseñas y debates sobre psicología en América del Sur.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Psicología |
Entidad editora | Escuela de Psicología. Universidad Católica Silva Henríquez. |
Idioma | Español, inglés, portugués |
ISSN - edición impresa | 2318-650X |
Fecha de inicio | 2013 |
Indices | Latindex, Pepsic |
Web de la revista | Revista Sul Americana de Psicología |
Recent publication
-
Burnout syndrome in Mexican students of the subsystem of polytechnic and technological universities
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 59-78. -
Effects of socialization on the construction of gender roles and stereotypes in childhood
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 117-135. -
Psychometric Evidence of the Ambivalent Sexism Inventory (ISA) in a sample of Adolescents
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 39-57. -
Estereotipos de género e imagen corporal presentes en publicidad audiovisual: Estereotipos de género e imagen corporal
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 91-116. -
Online internship experience of Psychology students at the University of Talca, Chile
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 191-214. -
Contributions to the psychosocial understanding of risk and communication of risk
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 137-164. -
Utopia as representation in the imaginary: Aspects relevant to social psychology
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 215-236. -
Are more religious people less willing to be vaccinated against COVID-19?
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 79-90. -
Mental health in brazilian higher education - An integrative review
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 165-190. -
Cultural adaptation and validation of the Ambivalent Sexism Inventory in the Paraguayan population.
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Revista Sul Americana de Psicologia; 9-38. -
Challenges of the digitization of psychodiagnostics in the assessment of parenting skills and competencias
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 63-82. -
Approach to older adulty in Chile and some theoretical challenges
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 131-162. -
Social anxiety: gender, sexual orientation and social class
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 83-104. -
El extraño que llevamos dentro: El origen del odio y la violencia en las personas y las sociedades.
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 205-207. -
Editorial
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 5-8. -
Educational inclusion in higher education contexts. A Narrative Review
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 39-62. -
Relationship between depression, anxiety and academic performance: a cross-sectional study with medical students
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 105-129. -
Bilingualism in adults by Ellen Bialystok: a review on the publications from 2012 to 2018
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 163-183. -
Critical Incidents in the classroom: Exploring student voices in school integration programs
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 9 Núm. 1 (2021): Revista Sul Americana de Psicologia; 11-38. -
Teachers' Social Representations about Cognitive Differences in the classroom: production conditions and information field: Social Representations and Cognitive Differences
Revista Sul-Americana de Psicologia; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Revista Sul Americana de Psicologia; 65-91.