• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item

Reading normal process and alteration in its developments according to the model proposed by M. Coltheart

El proceso lector normal y alteraciones en su desarrollo según el modelo propuesto por M. Coltheart;
;

Author
Bermeosolo, Jaime

Full text
https://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48354
10.5354/0719-4692.2006.48354
Abstract
This article examines the model of the skilled adult reading system proposed by Max Coltheart, helpful to characterize different types of developmental reading difficulties, in terms of the particular reading sub skills in which a child is having troubles when learning to read. Among the skills children must develop to become fluent skilled readers are letter recognition, whole word recognition, knowledge of letter-sound rules, and ability to access meaning from the printed word. Coltheart considers them the "basic building blocks of reading". The model can also be used to develop a systematic method for assessing how well a child is acquiring each of the reading sub skills, and in the selection or design of treatment methods.
 
Este artículo examina el modelo del sistema adulto lector hábil propuesto por Max Coltheart, útil para caracterizar los diferentes tipos de dificultades del desarrollo de la lectura, en cuanto a las sub-habilidades puntuales en que el niño tiene problemas al aprender a leer. Entre las habilidades que los niños tienen que lograr para llegar a ser lectores competentes están el reconocimiento de letras y de palabras totales, el conocimiento de las reglas de relación letra-sonido, y el acceso al significado desde la palabra impresa. Coltheart las considera los "bloques fundantes de la lectura". El modelo puede ser utilizado también para desarrollar procedimientos sistemáticos para evaluar cuán bien un niño está adquiriendo cada una de las subhabilidades, y para la selección o el diseño de procedimientos de intervención.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB