Show simple item record

The illusion of being modern (or the pleasure of the neofilia)

dc.creatorSahady V., Antonio
dc.creatorGallardo G., Felipe
dc.date2008-01-01
dc.date.accessioned2019-04-15T13:51:26Z
dc.date.available2019-04-15T13:51:26Z
dc.identifierhttps://dearquitectura.uchile.cl/index.php/RA/article/view/28173
dc.identifier10.5354/0719-5427.2008.28173
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/33183
dc.descriptionLa historia demuestra que el hombre no cesa en su afán de ser original. En efecto, las formas de expresión se conciben con la esperanza de ocupar un lugar de privilegio en la infinita línea del tiempo. Encabalgado a lomos del neoclásico, el Movimiento Moderno consiguió abrir su espacio propio y acuñó una inconfundible marca. Su esplendor eclipsó cuando las corrientes posmodernas reclamaron el lugar que les correspondía, a continuación.es-ES
dc.descriptionHistory teaches us that man never ceases in his quest for originality. Indeed, architectural forms of expression are conceived in the hope of obtaining a privileged place on an infinite time line. Overflowing in the wake of neo-classicism, the Modern Movement was able to open its own space and forge an unmistakeable niche. Its splendour was eclipsed when post-modern movements reclaimed the space that it should have inherited as acontinuation.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Arquitectura y Urbanismoes-ES
dc.relationhttps://dearquitectura.uchile.cl/index.php/RA/article/view/28173/29873
dc.sourceRevista de Arquitectura; Vol. 14 Núm. 17 (2008): Modernidad y Periferia; Pág. 6-11es-ES
dc.source0719-5427
dc.source0716-8772
dc.titleLa ilusión de ser moderno (o el placer de la neofilia)es-ES
dc.titleThe illusion of being modern (or the pleasure of the neofilia)en-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record