• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Satisfaction level of the 4th and 5TH year kinesiology student of Universidad Arturo Prat in relation to the clinical-kinesic reasoning during academic training 2015

Nivel de satisfacción del estudiante de 4o y 5o año de la carrera de kinesiología de la Universidad Arturo Prat relacionado con el desarrollo del razonamiento clínico-kinésico durante el proceso de formación académica. 2015

Author
Araya Becerra, Raúl

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1160
Abstract
The development of critical thinking in university students in the twenty-rfrst century is an important competence that should be present in all professional gradúate prorfle in general and, especially, in the future professionals of health area. The training of Creative professionals, thoughtful physiotherapists, with intellectual autonomy, high-level problem solving and decisión making ensure efrfcient integration into the complex and competitive world of work today. This paper identirfes, from the perspective of the kinesiology student, the satisfaction level of the teaching-learning of the clinical-critical reasoning acquired during training. The results reflect a low level of satisfaction among students of 4,h and 5,h years of the skills level developed.
 
El desarrollo del pensamiento crítico en estudiantes universitarios del siglo veintiuno es una competencia relevante que debería estar presente en todo perfil profesional de egreso en general y, en especial, en los futuros profesionales del área de la salud. La formación de profesionales kinesiólogos creativos, reflexivos, con autonomia intelectual, con alto nivel de resolución de problemas y tomas de decisiones asegurará una eficiente inserción en el mundo laboral de hoy, complejo y competitivo. El presente trabajo da a conocer, desde la perpectiva del estudiante de kinesiología, cuál es el nivel satisfacción de la enseñanza -aprendizaje del razonamiento clínico-crítico adquirido en su proceso de formación académica. Los resultado reflejan un bajo nivel de satisfacción por parte de los estudiantes de 4°y 5° años del nivel de competencias desarrollada.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB