Show simple item record

Formación inicial: reflexionando en torno a las construcciones de la diferencia

dc.creatorRamos Roa, Mauro
dc.creatorMillán La Rivera, Cecilia
dc.creatorCabezas Bravo, Diego
dc.date2017-10-12
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1263
dc.descriptionThis research, which is under development, seeks to understand the ideas around the concepts of normality and difference expressed by students in the last two years of the English teaching program at Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (UMCE), future teachers who in their professional work will exert a major influence on the subjectivities of students and their possibilities of learning. The dimensions under the scope of our analysis are those of gender, ethnicity and social class. In this article, preliminary reflections on the analysis of the results of the validation of the methodology applied are shared.en-US
dc.descriptionen torno a los conceptos de normalidad y diferencia expresados por los estudiantes de los dos últimos años de la carrera de Pedagogía en Inglés de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación (UMCE), futuros profesores que en su quehacer profesional ejercerán una influencia relevante en las subjetividades de sus estudiantes y en las posibilidades de aprendizaje de los mismos. Las dimensiones que se estudian son género, etnia y clase social. En este documento se comparten reflexiones preliminares en torno al análisis de los resultados de la validación de la metodología de esta investigación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Historia, Geografía y Letras, UMCEes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1263/1268
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1263/1334
dc.rightsDerechos de autor 2017 Contextoses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 37 (2017); 41-57en-US
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; Núm. 37 (2017); 41-57es-ES
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; n. 37 (2017); 41-57pt-BR
dc.source0719-1014
dc.source0717-7828
dc.titleInitial teacher training: Thinking about the constructions of differenceen-US
dc.titleFormación inicial: reflexionando en torno a las construcciones de la diferenciaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record