• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Perception and attitudes of teachers and students in activities about m-learning in context of teaching heritage

Percepción y actitudes de los profesores y alumnos en torno a actividades de m-learning en contextos de enseñanza del patrimonio

Author
García-Bermejo Giner, José

Joo Nagata, Jorge

Martínez Abad, Fernando

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1333
Abstract
Since the framework of the protagonists of the learning process with technology, ananalysis of perceptions and attitudes that have students and teachers around the work is done with tablets (mobile learning – m-learning) and, specifically, the use of resources such as Augmented Reality, Mobile Pedestrian Navigation, and Ubiquitous Learning. Through interviews performing with the respective coding and structuring the presentation, via graphical networks and word clouds, Information from the testimony of participating teachers and students is reflected in the educational experience, it is some of the elements common to emphasize: the possibility of duplicate the activity to other content from different disciplines and the incorporation of new technological resources for the development of educational activities.
 
Desde el ámbito de los protagonistas de los procesos de aprendizaje con tecnología, se realiza un análisis de las percepciones y actitudes que tienen los estudiantes y docentes en torno al trabajo con tabletas (m-learning), y, particularmente, la utilización de recursos como la Realidad Aumentada, la Navegación Peatonal Móvil y el aprendizaje situado. Mediante entrevistas, con la realización de la codificación respectiva, y estructurando su presentación a través de redes gráficas y nubes de palabras, se recoge información de los testimonios de los profesores y alumnos participantes en la experiencia educativa, siendo algunos de los elementos comunes a destacar: la posibilidad de replicar la actividad a otros contenidos de disciplinas diferentes y la incorporación de nuevos recursos tecnológicos para el desarrollo de las actividades educativas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB