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The use of English in advertising in three Chilean national magazines

El uso del inglés en los mensajes publicitarios en tres revistas chilenas de circulación nacional

Author
Colima Rubilar, Leslie Alejandra

Cabezas Bravo, Diego

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1334
Abstract
Even though, nowadays, advertising is an area frequently studied from the point of view of the Critical Discourse Analysis (CDA), there is no information regarding the use of English in advertising broadcast in Chilean magazines. In this context, the aim of this study was to determine the percentage of advertising broadcast in the English language within Chilean magazines of national circulation. In order to achieve this, 632 advertisements that appeared in “Mujer”, “M” and “Ya” magazines were analysed. Results showed that 7% of advertising occurs exclusively in English, 41% of the messages are written only in Spanish, and 52% of the advertising messages use both languages. The products whose advertising is only in English are not intended to meet basic necessities. Finally, there are marked patterns between the types of products and the use they make of these two languages.
 
Si bien la publicidad constituye un área frecuentemente estudiada desde el punto de vista del Análisis Crítico del Discurso (ACD), no existe información respecto al uso del inglés en la publicidad emitida en revistas chilenas. El  objetivo de este estudio fue determinar el porcentaje de publicidad emitida en inglés en revistas chilenas de circulación nacional. Para lograr dicho objetivo, se analizaron 632 mensajes publicitarios que aparecieron en las revistas Mujer, M y Ya. Los resultados mostraron que un 7% de la publicidad ocurre exclusivamente en inglés, un 41% de los mensajes está escrito solo en español y un 52% de los mensajes publicitarios usan los dos idiomas. Los productos cuya publicidad está solo en inglés no están destinados a satisfacer necesidades de primer orden. Por último, existen patrones marcados entre los tipos de productos y el uso que hacen de estos dos idiomas.
 
Metadata
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Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
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