Show simple item record

El enfoque por tareas y el manejo de aula en las clases de inglés de enseñanza media

dc.creatorCornejo Elizondo, Emilio
dc.creatorMejías García, Lery
dc.creatorSánchez Zúñiga, Cristian
dc.date2017-12-22
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1338
dc.description40-to-45-student classrooms and time constraints are two of the most challenging factors causing unsuccessful teaching experiences for preservice teachers. The consequences have been: a) a great number of novice teachers leaving the school system, b) a constant fall in the quality of both processes, teaching and learning and c) major setbacks in the development of teachers’ classroom management skills. In explaining and studying the different trending communicative approaches and the impact on teachers’ skills for large classrooms, authors have suggested different specific strategies and activities; nevertheless, these have been proven unfruitful because of the great diversity of contexts. Contextualized research and constant support in the students’ field work are both essential to put methods, strategies and activities forward so as to cope with the abovementioned context, which is the main goal of the current work.en-US
dc.descriptionEl elevado número de estudiantes por sala y el tiempo reducido para planificar y evaluar son dos de los aspectos más cruciales y desafiantes para los profesores en formación. Las consecuencias de estos dos factores han sido: a) el abandono del sistema escolar de un gran número de profesores, b) una baja constante en la calidad del proceso de enseñanza-aprendizaje y c) dificultades en el desarrollo de las habilidades de manejo de aula por parte de los profesores.Al explorar los distintos enfoques metodológicos comunicativos y su impacto en las habilidades de los profesores en cuanto al manejo de aula, los autores han definido una serie de estrategias y actividades; sin embargo, estas han demostrado  ser infructuosas ante la gran variedad de contextos. La investigación situada y el apoyo constante son fundamentales para el desarrollo de dichas habilidades en los profesores en formación y son el foco principal de la investigación en curso.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Historia, Geografía y Letras, UMCEes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1338/1380
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1338/1392
dc.rightsDerechos de autor 2017 Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Socialeses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 38 (2017); 111-127en-US
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; Núm. 38 (2017); 111-127es-ES
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; n. 38 (2017); 111-127pt-BR
dc.source0719-1014
dc.source0717-7828
dc.titleTask-based language teaching and classroom management in the efl classroom in Santiagoen-US
dc.titleEl enfoque por tareas y el manejo de aula en las clases de inglés de enseñanza mediaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record