Show simple item record

El Enfoque de Aprendizaje Basado en Tareas y su Relación con el Manejo de Clases

dc.creatorAravena Quintanilla, Joselin
dc.creatorMéndez Bravo, Paloma
dc.creatorOrdóñez Alarcón, Génesis
dc.creatorPalominos Zamora, M. Jesús
dc.creatorRetamal Hernández, Paula
dc.creatorTori Soto, Valentina
dc.date2018-06-28
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1376
dc.descriptionThe Task-Based Language Teaching Approach (TBLT) contributes to improving classroom management and environment in the EFL context in Santiago through focusing on students’ interests when designing and planning the tasks for the lessons according to their realities. During the first stage, 10th grade teachers and students were observed in order to diagnose how the latter behaved in the classroom, the teaching aspects to be improved and to obtain a clear idea of how to address the two issues. In the second stage, the researchers applied the methodology designed after the observation in schools with the same characteristics and in the same grade. The lessons were designed and taught based on TBLT strategies and activities, exhibiting significant improvements in students’ engagement, behavior, participation and the learning environment. It can be stated that students became more involved in the lessons because their opinions were considered not only in the agreement of rules, but also in the design of the tasks. Undoubtedly, as it arose as a helpful way to improve classroom management, TBLT can be employed by teachers of any grade and subject to enrich their methodology and, therefore, every aspect occurring in a classroom.en-US
dc.descriptionEl enfoque de enseñanza de idiomas basado en tareas (TBLT) contribuye a mejorar el manejo y el ambiente de clase en el contexto de la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL) en Santiago al centrarse en los intereses de los estudiantes al diseñar y planificar las tareas de acuerdo a sus realidades. Se siguieron dos periodos: uno de diagnóstico, para determinar comportamiento y aspectos pedagógicos a mejorar. Mientras que en la segunda etapa de intervención se desarrollaron clases basadas en estrategias y actividades de TBLT, mostrando mejoras significativas en el compromiso, comportamiento y participación de los estudiantes, así como en el ambiente de aprendizaje. Como conclusión, se puede evidenciar un mayor compromiso de los estudiantes en las clases, ya que sus opiniones fueron consideradas al momento de acordar diseñar las tareas. Sin lugar a dudas, TBLT puede ser empleado por profesores de cualquier curso y asignatura para enriquecer su metodología y, por lo tanto, todos los aspectos que enmarcan el aula.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Historia, Geografía y Letras, UMCEes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1376/1411
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1376/1454
dc.rightsDerechos de autor 2018 Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Socialeses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; No 39 (2018)en-US
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; Núm. 39 (2018)es-ES
dc.sourceContextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales; n. 39 (2018)pt-BR
dc.source0719-1014
dc.source0717-7828
dc.titleThe Task-Based Language Teaching Approach and its Relationship to Class Managementen-US
dc.titleEl Enfoque de Aprendizaje Basado en Tareas y su Relación con el Manejo de Claseses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record