Contemporary context of the dimension of space with technological innovation: ubiquitous learning
Contexto contemporáneo de la dimensión del espacio con la innovación tecnológica: el aprendizaje ubicuo
Author
Joo Nagata, Jorge
Abstract
Nowadays, with the constant technological evolution and the development of innovation, the space is acquiring new forms of storage, processing and representation that have a greater complexity, but that still do not manage to model the totality and variability that reality has. However, the constant processes of technological innovation –and each of their stages–, that are assuming an improvement in the relationship with space, resulting in new processes and interactions, reaching educational aspects such as Ubiquitous Learning. Thus, better learning processes are generated, that are contributing to the interaction and modelling of space, although without achieving full emulation of personal experiences. En la actualidad, con la constante evolución tecnológica y el desarrollo de la innovación, el espacio va adquiriendo nuevas formas de almacenamiento, procesamiento y representación que tienen una mayor complejidad, pero que aún no alcanzan a modelar la totalidad y variabilidad que tiene la realidad. Sin embargo, los constantes procesos de innovación tecnológica -y cada una de sus etapas-, van suponiendo una mejora en la relación con el espacio, derivando en nuevos procesos e interacciones, las cuales llegan hasta el Aprendizaje Ubicuo. Así, se generan mejores procesos de aprendizaje, que van contribuyendo a la interacción y modelación del espacio, aunque sin alcanzar la emulación completa de las experiencias personales.