• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Contextos: Estudios de Humanidades y Ciencias Sociales
  • View Item

Contemporary context of the dimension of space with technological innovation: ubiquitous learning

Contexto contemporáneo de la dimensión del espacio con la innovación tecnológica: el aprendizaje ubicuo

Author
Joo Nagata, Jorge

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1387
Abstract
Nowadays, with the constant technological evolution and the development of innovation, the space is acquiring new forms of storage, processing and representation that have a greater complexity, but that still do not manage to model the totality and variability that reality has. However, the constant processes of technological innovation –and each of their stages–, that are assuming an improvement in the relationship with space, resulting in new processes and interactions, reaching educational aspects such as Ubiquitous Learning. Thus, better learning processes are generated, that are contributing to the interaction and modelling of space, although without achieving full emulation of personal experiences.
 
En la actualidad, con la constante evolución tecnológica y el desarrollo de la innovación, el espacio va adquiriendo nuevas formas de almacenamiento, procesamiento y representación que tienen una mayor complejidad, pero que aún no alcanzan a modelar la totalidad y variabilidad que tiene la realidad. Sin embargo, los constantes procesos de innovación tecnológica -y cada una de sus etapas-, van suponiendo una mejora en la relación con el espacio, derivando en nuevos procesos e interacciones, las cuales llegan hasta el Aprendizaje Ubicuo. Así, se generan mejores procesos de aprendizaje, que van contribuyendo a la interacción y modelación del espacio, aunque sin alcanzar la emulación completa de las experiencias personales.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB