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Politics and Tragedy in Aeschylus: from ΠóΛεµοζ a la Δ¡κη

Política y tragedia en Esquilo: del ΠóΛεµοζ a la Δ¡κη

Author
Carrasco P., Rodrigo A.

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/contextos/article/view/1402
Abstract
Politics and Tragedy in Aeschylus: approaches the configuration process of Aeschylu’s tragedy, related to the idea that in his work intrinsic conceptualizations of greek culture are found, which are the base for Athenian political development. Thus, tragedies in Aeschylus will be analyzed under this premise. With the objetive to reflect these conceptualizations and understand how the Aeschylus work enrolls in the opposition of opposites present from philosophy to politics and how there exists a search for harmony in his tragedies. In his productions the opposition of contraries will be observed, as guidelines of tragedy and politics; also the evolution of justice will be observed from the law of retaliation, to the divine law until the instauration of human justice with the arrival of Areopagus’ amity. These concepts represent the corollary of political philosophical sustenance inserted in Aeschylus, the confrontation of opposites (power), its proximity (politics) and the search of harmony (democracy) as a vital purpose.
 
Política y tragedia en Esquilo: del pólemos a la díkê aborda el proceso de conformación de la tragedia de Esquilo, sobre la idea de que en su obra están presentes conceptualizaciones intrínsecas de la cultura griega, que constituyen la base para el desarrollo político ateniense. Desde esta premisa se analizarán las tragedias de Esquilo, con el fin de reflejar estas conceptualizaciones y entender cómo la obra de este autor se inscribe en la oposición de contrarios presente desde la filosofía y la política y cómo existe la búsqueda hacia la armonía en sus tragedias. Se observarán en sus producciones la oposición de contrarios, el πόλεμος, la στάσις, como directrices de la tragedia y la política, además de la evolución de la justicia desde la ley de talión, pasando por la ley divina (Θεμις) hasta la instauración de la justicia del hombre (Δίκη), con la llegada a la concordia del Areópago. Estos conceptos representarán el corolario del sustento filosófico-político inserto en Esquilo, la confrontación de los opuestos (poder), su proximidad (política) y la búsqueda de la armonía (democracia) como finalidad “vital†.
 
Metadata
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