• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

Comprehensive methodological system of Constitutional Law learning from the experience: a network of teaching strategies.

Sistema metodológico integral del aprendizaje del Derecho Constitucional a partir de la vivencia: una red de estrategias didácticas;

Author
Becerra Valdivia, Katherine

Salas, Carolina

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/36682
10.5354/0719-5885.2015.36682
Abstract
The evolution of constitutional law in recent years has transformed the way of understanding the role that constitutions in legal systems, and Chile has been no exception. As a first point of view, it is argued that the current understanding of these documents -as binding legal norm- has triggered a prolific jurisprudence on a great number of issues that affect all of society. Undoubtedly, this view impacts necessarily on teaching and training of future lawyers. Thereby, this paper aims to report our practice in this sense; specifically, on the use of "the teaching experience" as a strategy of teaching - learning to the discipline of Constitutional Law, considering its advantages and disadvantages.
 
La evolución del Derecho Constitucional en los últimos años ha transformado la manera de comprender el rol que cumplen las constituciones en los sistemas jurídicos, y Chile no ha sido la excepción. Como primera aproximación, podemos señalar que la comprensión actual de estos documentos como norma jurídica vinculante ha originado una profusa jurisprudencia sobre una gran cantidad de temas que afectan a toda la sociedad. Sin lugar a dudas, que esta visión impacta necesariamente en la enseñanza y formación de los futuros abogados, es por ello que el objetivo que persigue esta ponencia es exponer nuestra experiencia en este sentido, específicamente en la utilización de “la vivencia” como estrategia de enseñanza – aprendizaje para la disciplina del Derecho Constitucional, sus ventajas y desventajas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB