Show simple item record

Asociaciones léxicas de aprendientes de inglés como lengua extranjera de nivel intermedio y avanzado y hablantes nativos: explorando el conocimiento de redes léxicas

dc.creatorFernández Lara, Alexis
dc.date2012-01-01
dc.date.accessioned2019-04-16T14:00:08Z
dc.date.available2019-04-16T14:00:08Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/30741
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/38104
dc.descriptionIn this research study, the analysis of word associations produced by intermediate and advanced learners of English, and native speakers of English using a productive Word Association Task, and a receptive Word Connection Test will be performed. These tests intend to reveal the structure of the mental lexicon of native speakers and L2 learners and to assess the type of lexical knowledge they possess. In the productive test, informants are asked to respond to a list of prompt words with the first word that comes to mind. It is assumed that the answers given are those which the informants have the fastest access to. In the receptive Word Associates test, informants are asked to choose, from a set of eight words, four lexical items which are meaning-related to the stimulus word. The objective is to analyse the differences in the mental lexicon between learners and native speakers of English in such aspects as size and structural properties.en-US
dc.descriptionEn el presente estudio se analizarán las asociaciones léxicas producidas por hablantes nativos y aprendientes no nativos de inglés. Se utilizarán dos pruebas de conocimiento léxico; una productiva y otra receptiva. Estas pruebas revelarían la estructura del léxico mental y conocimiento léxico tanto de dichos aprendientes como de los hablantes nativos. En la prueba productiva, los informantes deben responder a una lista de palabras con aquellas que primero vengan a la mente. Se cree que las respuestas que los sujetos dan son aquellas que establecen con mayor rapidez. En la prueba receptiva, los informantes deben relacionar una palabra clave con un set de ocho y elegir las cuatro más cercanas en significado. El objetivo es analizar las diferencias entre los aprendientes y hablantes nativos en aspectos como tamaño de vocabulario y propiedades estructurales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/30741/32491
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 40 (2012): Segundo semestre; Pág. 29-54es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleWord associations of intermediate and advanced learners of english as a foreign language and of english native speakers: probing into lexical network knowledgeen-US
dc.titleAsociaciones léxicas de aprendientes de inglés como lengua extranjera de nivel intermedio y avanzado y hablantes nativos: explorando el conocimiento de redes léxicases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record