Show simple item record

“¿Le temes a Virginia Woolf?” Percepción y recepción de estudiantes universitarios de EFL de tercer año sobre roles de género en tres historias cortas de Virginia Woolf;

dc.creatorDe La Barra Van Treek, Erika
dc.date2018-12-13
dc.date.accessioned2019-04-16T14:00:14Z
dc.date.available2019-04-16T14:00:14Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/51883
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/38151
dc.descriptionThe linguistic impact of the use of literature in an EFL context has been widely studied by different researchers (Quirk and Widdowson 1985; Chapman 1982; Maley 1989). However, a new line of research has emerged recently on the grounds of the theory of reception applied to EFL situations (Carlisle, 2000; Liaw, 2001; Larson, 2009; Khatib, 2011; Shin & Riazantzeva, 2015; Bjelland, 2016). Although this theory was not originally intended for EFL students but for native speakers and competent readers able to take an active role in the reading process, the applications have yielded interesting evidence about the reader who is also a student of English. This paper explores the perceptions of gender roles in three of Virginia Woolf’s stories as well as the students’ expectations in the reading process. The findings also suggest pedagogical implications for EFL learning at advanced levels given the complexity and sophistication of the language generated by students.en-US
dc.descriptionEl impacto lingüístico del uso de la literatura en el aprendizaje del inglés en contexto EFL ha sido ampliamente estudiado por diferentes investigadores (Quirk and Widdowson, 1985; Chapman, 1982; Maley, 1989). Sin embargo, en el último tiempo ha surgido una nueva línea de investigación desde la teoría de la recepción (Carlisle, 2000; Liaw, 2001; Larson, 2009; Khatib, 2011; Shin & Riazantzeva, 2015; Bjelland, 2016). Aunque esta teoría no fue pensada originalmente para EFL sino para hablantes nativos y lectores competentes capaces de tomar un rol activo en el proceso de lectura; las aplicaciones en el área EFL han arrojado interesante evidencia sobre el sujeto lector estudiante de inglés. Este trabajo explora las percepciones de los roles de género en tres cuentos de Virginia Woolf, así como las expectativas de los estudiantes en el proceso de lectura. Los hallazgos además sugieren implicancias pedagógicas para el aprendizaje EFL en niveles avanzados por la generación de lenguaje sobre temas complejos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/51883/54375
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/51883/54706
dc.rightsDerechos de autor 2018 Lenguas Modernases-ES
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 51 (2018): Primer Semestre; Pág. 29 - 46es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.title“Are you afraid of Virginia Woolf?” Perceptions and responses of third year EFL university students of gender roles in three short stories by Virginia Woolfen-US
dc.title“¿Le temes a Virginia Woolf?” Percepción y recepción de estudiantes universitarios de EFL de tercer año sobre roles de género en tres historias cortas de Virginia Woolfes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record