Show simple item record

The role of english literature in English Pedagogy programs in Santiago de Chile;

dc.creatorRomero, Gabriel
dc.date2018-01-02
dc.date.accessioned2019-04-16T14:00:25Z
dc.date.available2019-04-16T14:00:25Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/48097
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/38194
dc.descriptionThe present study aims to explore the role of English literature in some English pedagogy programs in Santiago de Chile. It does so by conducting surveys with programs directors, literature teachers, and students of English pedagogy programs that have taken at least one English literature course. The survey contains questions about the role, benefits, and objectives of literature in English pedagogy programs. The literary review in this study covers experiences from several countries around the world to see if the attitudes and experiences regarding literature in EFL teaching are similar as the results found in the surveys conducted for this present study. The results show that literature, both in Chile and internationally, is often seen as a useful tool to acquire the four skills but it is rarely studied for its intrinsic aesthetic values. The study also reveals that most students believe that more optional courses should be available in their programs for students who are interested.en-US
dc.descriptionEl presente estudio tiene como objetivo explorar el rol de la literatura inglesa en algunos programas de pedagogía inglesa en Santiago de Chile. Lo hace mediante la realización de encuestas con directores de programas, maestros de literatura y estudiantes de programas de pedagogía inglesa que hayan tomado por lo menos un curso de literatura en inglés. La encuesta contiene preguntas sobre el rol, los beneficios y los objetivos de la literatura en los programas de pedagogía en inglés. La revisión literaria en este estudio cubre experiencias de varios países alrededor del mundo para ver si las actitudes y experiencias con respecto a la literatura en la enseñanza de EFL son similares a los resultados encontrados en las encuestas realizadas para este estudio. Los resultados muestran que la literatura, tanto en Chile como internacionalmente, se ve a menudo como una herramienta útil para adquirir las cuatro habilidades, pero se estudia raramente para sus valores estéticos intrínsecos. El estudio también revela que la mayoría de los estudiantes creen que más cursos opcionales deben estar disponibles en sus programas para los estudiantes que estén interesados.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/48097/50644
dc.rightsDerechos de autor 2018 Lenguas Modernases-ES
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 48 (2016): Segundo semestre; pp. 83-104es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleEl rol de la literatura inglesa en los programas de pedagogía en inglés en Santiago de Chileen-US
dc.titleThe role of english literature in English Pedagogy programs in Santiago de Chilees-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record