Show simple item record

Discourse action of teachers and learners in oral interaction tasks in Spanish as second language. A case study

dc.creatorCalderón Espadas, Mario
dc.date2015-03-30
dc.date.accessioned2019-04-16T14:01:12Z
dc.date.available2019-04-16T14:01:12Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/36344
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/38442
dc.descriptionEste estudio trata de conocer los recursos que usan una profesora experta de español/LE y los aprendientes para la construcción del discurso en una tarea de interacción oral en grupo. Con una metodología cualitativa que usa técnicas de la etnografía recogimos y seleccionamos los datos, que analizamos desde la etnografía de la comunicación y el análisis del discurso. Los resultados revelan que los elementos que facilitan a los aprendientes la construcción colectiva del discurso oral son la gestión de la participación y la organización del discurso de la docente, la situación de interacción entre iguales, el uso de estrategias autofacilitadoras, estrategias heterofacilitadoras y el trabajo colaborativoes-ES
dc.descriptionThis research aim to get to know the resources used by an expert teacher of Spanish as Second Language and her students in order to build the oral discourse in a task of oral interaction in group. We use a qualitative research methodology with ethnographic methods to generate data. We gather the data, select them, and examine a sample with ethnography of communication and discourse analysis. The results reveal that the elements that facilitate to the learners the collective construction of the oral discourse are the management of the participation and the organization of the the teacher’s discourse, the situation of interaction between equals, the use of strategies of autofacilitation, strategies of heterofacilitation and the collaborative worken-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/36344/37991
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 44 (2014): Segundo Semestre; Pág. 11 - 30es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleActuación discursiva de docentes y discentes en tareas de interacción oral en e/le1. Un estudio de casoes-ES
dc.titleDiscourse action of teachers and learners in oral interaction tasks in Spanish as second language. A case studyen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record