• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Lenguas Modernas
  • View Item

El rol de la cantidad de input en el proceso de aprendizaje de las categorías vocálicas / i:/ e/ I/ del inglés por niños castellano hablantes

The role of the amount of input in the learning process of English vocalic categories /i: / and /I/ by Spanish-speaking children

Author
Pinillos Chávez, Paloma

Full text
https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/42719
Abstract
Estudios como el de Escudero (2005), señalan que la exposición a una mayor cantidad de input en la segunda lengua (L2) permite que el aprendiente perciba y, por tanto, categorice mejor los sonidos distintivos de esta. La presente tesis investiga la percepción y categorización de dos grupos de niños castellanohablantes expuestos a cantidades disímiles de input en su L2, el inglés, durante los años de educación primaria, mediante la aplicación de una prueba que permite observar y medir su percepción y categorización de estímulos acústicos. La investigación muestra que los niños del colegio que brinda mayor cantidad de input de la L2 perciben y categorizan los estímulos acústicos, como los fonemas /i:/ e /I/ del inglés, de manera más exitosa que los niños del colegio que brinda menor cantidad de input de esta lengua.
 
Studies such as Escudero’s (2005) indicate that the exposure to an increased amount of input on the second language (L2) allows the student to perceive and, therefore, develop a best categorization of the distinctive sounds of it. This research studies the perception and categorization of two Spanish-speaking children groups who are exposed to different amounts of L2 (British English) during elementary school. This exposure was analyzed applying a test, which allows observing and measuring the perception and categorization of acoustic stimuli. This investigation shows that the children from the school with largest amount of L2 input, achieve most optimally the perception and categorization of the acoustic stimuli, specifically the English phonemes /i:/ and /I / in comparison to children from the school with shortest amount of English input.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB