Show simple item record

Enseñar poesía a través de la aplicación de las estrategias que corresponden a los enfoques inteligencias múltiples, comunicativo y natural.

dc.creatortorrellas, lusvic
dc.date2016-10-11
dc.date.accessioned2019-04-16T14:01:42Z
dc.date.available2019-04-16T14:01:42Z
dc.identifierhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/43398
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/38565
dc.descriptionThe main objective of this study is to create guidelines towards a systematic teaching of poetry through the application of strategies which respond to statements made in the Communicative, Natural, and Multiple Intelligences approaches in the compulsory courses of ‘Introduction to Literature and Culture of the English Speaking World’ and ‘British Literature’ of the English Department at Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Instituto Pedagógico de Barquisimeto, Venezuela. For the development of this research, a careful revision of the theoretical framework was carried out. Our theoretical framework comprises the Communicative, Multiple Intelligences and the Natural approaches; the concept of poetry; the teaching of Literature, and the revision of strategies that correspond to each approach. Due to what it is mentioned above allowed the author of this research to determine guidelines intended to systematize the teaching of poetry through the application of strategies, which respond to statements made in Communicative, Natural, and Multiple Intelligences approachesen-US
dc.descriptionLa presente investigación tiene como objetivo crear lineamientos para sistematizar la enseñanza de la poesía a través de las estrategias que corresponden a los enfoques Comunicativo, Natural e Inteligencias Múltiples en los cursos obligatorios de “Introducción a la Literatura y la Cultura del Mundo de Habla Inglesa” y “Literatura Británica” del Departamento de Idiomas Modernos de la Universidad Pedagógica Experimental Libertador - Instituto Pedagógico de Barquisimeto, Venezuela. Este artículo de investigación tiene su fundamentación teórica en los enfoques Comunicativo, Natural e Inteligencias Múltiples; la conceptualización de la poesía; la enseñanza de la literatura y la revisión de las estrategias que caracterizan cada enfoque. Lo anteriormente expuesto permitió determinar los lineamientos para sistematizar la enseñanza de la poesía a través de la aplicación de las estrategias que corresponden a los enfoques Comunicativo, Natural e Inteligencias Múltiples.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/43398/45383
dc.sourceLenguas Modernas; Núm. 46 (2015): Segundo Semestre; Pág. 105 - 122es-ES
dc.source0719-5443
dc.source0716-0542
dc.titleTeaching poetry through the application of the strategies which respond to statements made in the communicative, natural and multiple intelligences approachesen-US
dc.titleEnseñar poesía a través de la aplicación de las estrategias que corresponden a los enfoques inteligencias múltiples, comunicativo y natural.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record