The use of metacognitive strategies in L2 reading
Uso de estrategias metacognitivas en lectura de L2
dc.creator | Sanhueza Campos, Cristián | |
dc.date | 2012-01-01 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-16T14:01:42Z | |
dc.date.available | 2019-04-16T14:01:42Z | |
dc.identifier | https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/30768 | |
dc.identifier.uri | http://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/38566 | |
dc.description | Reading comprehension strategies become relevant as they reveal, not only the way in which the learner organizes and evaluates de completion of a task, but also the way in which he or she interacts with the learning materials, applies specific resources and makes use of social interaction devices. In this small-scale research work, the author has attempted to give an account of the use of metacognitive strategies in reading comprehension by successful and unsuccessful learners of English as a foreign language, establishing possible relations between these two variables. For the accomplishment of such objective, specific models were used. A taxonomy of learning strategies proposed by O’Malley and Chamot (1990) and the concept of ‘good learner’ proposed by Ellis (1994) were used to classify the subjects of this study. Results show that successful learners were more effective in using metacognitive strategies when performing reading comprehension tasks. | en-US |
dc.description | Las estrategias de comprensión de lectura son muy relevantes, pues revelan no solo la manera en que el aprendiente organiza y evalúa la realización de una tarea, sino también la forma en que interactúa con el material de aprendizaje, aplica recursos específicos y utiliza formas de interacción social. En este trabajo, se intenta dar cuenta del uso de estrategias metacognitivas en comprensión lectora por parte de aprendientes exitosos y no exitosos de inglés como lengua extranjera, tratando de establecer posibles vinculaciones entre ambas variables. Para el cumplimiento de tal objetivo, se aplicó la taxonomía de estrategias de O’Malley y Chamot (1990) y el concepto de buen aprendiente propuesto por Ellis (1994). Los resultados muestran que los sujetos exitosos tienden a ser más efectivos al usar las estrategias metacognitivas cuando realizan una tarea de comprensión lectora. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidades | es-ES |
dc.relation | https://lenguasmodernas.uchile.cl/index.php/LM/article/view/30768/32514 | |
dc.source | Lenguas Modernas; Núm. 40 (2012): Segundo semestre; Pág. 125-147 | es-ES |
dc.source | 0719-5443 | |
dc.source | 0716-0542 | |
dc.title | The use of metacognitive strategies in L2 reading | en-US |
dc.title | Uso de estrategias metacognitivas en lectura de L2 | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Lenguas Modernas
[0-9]{4}