Psychological types and learning styles of undergraduate students of an economic and administrative science faculty in Chile
Tipos psicológicos y estilos de aprendizaje de estudiantes de una facultad de ciencias económicas y administrativas en Chile
Author
Cea Rodriguez, Jorge; Universidad Austral de Chile
Sanhueza Burgos, Horacio; Universidad Austral de Chile
Filgueira Muñoz, Elba; Universidad Austral de Chile
Abstract
The aim of this study is to explore the psychological types and learning styles of Economic and Administrative Science students in Chile. A quantitative study with 231 undergraduate students was carried out, based on the questionnaires of personality types developed by Myers-Briggs (1962) and learning styles proposed by Kolb (1984). The investigation allowed having a first approximation to the differences and similarities in the personality types and learning styles of 3 undergraduate programs in a Faculty of Economic and Administrative Science in Chile. Qualitative studies that analyze personality types and learning styles in Business School students represent an opportunity for triangulation and future knowledge of the topic. El objetivo de este estudio es conocer los tipos psicológicos y estilos de aprendizaje de estudiantes de una Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas en Chile. Para esto se llevó a cabo un estudio cuantitativo con una muestra de 231 estudiantes universitarios de pregrado a partir de los cuestionarios de tipos psicológicos desarrollado por Myers-Briggs (1962) y estilos de aprendizaje propuesto por Kolb (1984). La investigación permitió tener una primera aproximación de las diferencias y similitudes en los tipos de personalidad y estilos de aprendizaje presentes en estudiantes de tres carreras de pregrado de una Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas en Chile. Estudios de corte cualitativo que analicen tipos de personalidad y estilos de aprendizaje en estudiantes de Escuelas de Negocios, representan una oportunidad para la triangulación y generación futura de conocimiento sobre el tema.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Physical Education in Chile: One Tells the History of the Discipline in the Writings of the First Official Publication of Physical Education Institute of the University of Chile (1934-1962)
Poblete Gálvez, Carolina; Moreno Doña, Alberto; Rivera García, Enrique. Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 265-282 -
Desafíos de planificación urbana en la definición de valores patrimoniales en el sur de Chile. Un estudio de caso de Valdivia: Una ciudad de madera en el sur de Chile/Urban planning challenges in the definition of heritage values in southern Chile. A cas
Saelzer, Gerardo; Asuah, Augustine Yaw; Hosni, Jilan; Ruiz-Tagle, Antonio. Urbano; V.22, N.40 (NOV. 2019): MISCELÁNEA; 88 - 107 -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
Contreras Vásquez, Pablo; Azuaje Pirela, Michelle; Díaz Fuenzalida, Juan Pablo; Bedecarratz Scholz, Francisco; Bozzo Hauri, Sebastián; Finol González, Daniel. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 281-302