E-commerce in Chile: what factors affect the purchase decision?
Comercio electrónico en Chile: ¿qué factores inciden en la decisión de compra?
Author
Salazar Concha, Cristian Eduardo; Universidad Austral de Chile
Mondaca Marino, Cristian; Universidad Austral de Chile
Cea Rodriguez, Jorge; Universidad Austral de Chile
Abstract
This research analyzes the factors that influence decision-making of purchasing over the internet (EC – e-commerce) in Chile. Twelve influencing variables were identified and organized into 4 categories: Sociodemographic, Economic, Familiarity with Internet and ICT and E-commerce Experience. A binary regression model was used to study the purchasing habits of a subsample of 5651 consumers who were listed in the 5th Survey about Access, Uses, Users and Willingness to Pay on Line. Marginal effect analysis was carried to find out that the determining variables that influence purchasing over the internet are gender, age, education level, income level, access to credit cards, frequency of Internet use, ability to use internet and a positive experience of giving personal information online. Esta investigación analiza distintos factores que pueden incidir en la decisión de compra de las personas a través de Comercio Electrónico en Chile. Se analizan doce variables como aquellas que influyen en la compra a través de Internet. Estas se organizaron en cuatro categorías: Sociodemográficas, Económicas, Familiaridad con internet y las Tecnologías de Información y Comunicación, y Experiencia en el Comercio Electrónico. El análisis se realizó mediante un modelo de regresión probit binario para una submuestra de 5651 personas identificadas en la 5ta Encuesta sobre Acceso, Usos, Usuarios y Disposición de Pago por Internet. De acuerdo con los resultados obtenidos y sobre la base del análisis del efecto marginal, se encontró que las variables determinantes que inciden en la compra online son: el género, la edad, el nivel de estudios, el nivel de ingresos, el acceso a tarjeta de crédito, la frecuencia de uso de internet, la habilidad de uso de internet y el no contar con una mala experiencia en la entrega de datos personales por internet.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Physical Education in Chile: One Tells the History of the Discipline in the Writings of the First Official Publication of Physical Education Institute of the University of Chile (1934-1962)
Poblete Gálvez, Carolina; Moreno Doña, Alberto; Rivera García, Enrique. Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 265-282 -
Desafíos de planificación urbana en la definición de valores patrimoniales en el sur de Chile. Un estudio de caso de Valdivia: Una ciudad de madera en el sur de Chile/Urban planning challenges in the definition of heritage values in southern Chile. A cas
Saelzer, Gerardo; Asuah, Augustine Yaw; Hosni, Jilan; Ruiz-Tagle, Antonio. Urbano; V.22, N.40 (NOV. 2019): MISCELÁNEA; 88 - 107 -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
Contreras Vásquez, Pablo; Azuaje Pirela, Michelle; Díaz Fuenzalida, Juan Pablo; Bedecarratz Scholz, Francisco; Bozzo Hauri, Sebastián; Finol González, Daniel. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 281-302