• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item

Immersion in the school system for the contextualized learning of critical and post-critical thinking in education

Inmersión en el sistema escolar para el aprendizaje contextualizado del pensamiento crí­tico y post-crítico en educación

Author
Aranda Parra, Virginia

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/dialogoseducativos/article/view/1166
Abstract
The innovation presented was aimed at strengthening the epistemic and practical training of students of Pedagogy on the Critical and Posterior Models of the curriculum, in which the themes of diversity, inclusion, interculturality, gender, identity and cultural demands in the context educational curriculum.We wanted these lessons to be translated into a meaningful experience for students of Pedagogy and thus to postulate postulates of the critical and postcritical theories present in the proposals of 2 school institutions.The formative experience responds to a learning of exploration and production of knowledge in the school. Students work inquiring, achieving transfer of experience.In this experience the students of Pedagogy had the opportunity to experience, from the real school, critical proposals, liberating and transforming the curriculum.
 
La innovación que se presenta tuvo como propito fortalecer la formaci epistica y prtica de estudiantes de Pedagog sobre los Modelos Crico Poscrítico del currículum, en los cuales se relevan las temáticas de diversidad, inclusión, interculturalidad, género, demandas identitarias y culturales en el contexto educativo del currículum escolar.Pretendíamos que se estos aprendizajes se tradujesen en una experiencia significativa para los estudiantes de Pedagogía y de este modo relevar postulados de las teorías críticas y poscríticas presentes en las propuestas de 2 instituciones escolares.La experiencia formativa responde a un aprendizaje de exploración y producción de conocimiento en la escuela. Los estudiantes trabajan indagando, logrando realizar transferencia de la experiencia.En esta experiencia los/as estudiantes de Pedagogía tuvieron la oportunidad de vivenciar, desde la escuela real, propuestas críticas, liberadoras y transformadoras del curriculum
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB