• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item

Use of conceptual mapping and learning based on inquiry for the development of critical thinking and professional reasoning

Uso de mapas conceptuales y aprendizaje basado en la indagación para el desarrollo el pensamiento crítico y el razonamiento profesional

Author
López Suárez, Antonio

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/dialogoseducativos/article/view/1173
Abstract
Critical thinking responds to a cognitive ability, oriented to the deliberation and decision making either in the personal, academic or professional scope. However, this skill requires the implementation of relevant pedagogical strategies so that students can develop it effectively.In this didactic fact sheet the development of an experience in which two strategies were used for the development of critical thinking skills and reasoning of students of the Kinesiology career: conceptual mapping and inquiry-based learning.During the development of the experience students value inquiry-based learning and the construction of concept maps, as they contribute to active learning and promote collaborative learning.
 
El pensamiento crítico responde a una habilidad cognitiva, orientada a la deliberación y toma de decisiones ya sea en el ámbito personal, académico o profesional. Sin embargo, esta habilidad requiere la implementación de estrategias pedagógicas pertinentes para que los estudiantes puedan desarrollarla de manera efectiva.En esta ficha didáctica se da cuenta del desarrollo de una experiencia en que se utilizaron dos estrategias para el desarrollo de habilidades de pensamiento crítico y razonamiento de estudiantes de la carrera de Kinesiología: elaboración de mapas conceptuales y aprendizaje basado en la indagación.Durante el desarrollo de la experiencia los estudiantes valoran el aprendizaje basado en la indagación y la construcción de mapas conceptuales, ya que contribuyen a un aprendizaje activo y promueven el aprendizaje colaborativo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB