• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación
  • Revista Electrónica Diálogos Educativos
  • View Item

Strengthening written communicative competence in first year students of spanish teacher-training through a tutorial strategy among peers

Fortalecimiento de la competencia comunicativa escrita en estudiantes de primer año de pedagogía en castellano a través de una estrategia tutorial entre pares

Author
Valdés León, Gabriel Sebastián

Mendoza Farí­as, Miguel Á ngel

Galaz Azócar, Karina

Full text
http://revistas.umce.cl/index.php/dialogoseducativos/article/view/1181
Abstract
This article presents the results of a project implemented in the Spanish teacher training program of the Universidad Católica Silva Henríquez (UCHS). The objective of the investigation was to contribute to the development of disciplinar competences related to text production in first year students from the Oral and Written Expression course. Based on the concept of academic literacy, this was an action-research, which results show the impact of working on mentioned competences with peer-tutors, allowing students to advance significantly in terms of discourse competence and in the course’s overall performance.
 
En este artículo, se presentan los resultados de un proyecto implementado en la carrera de Pedagogía en Castellano de la Universidad Católica Silva Henríquez (UCSH) cuyo objetivo fue contribuir con el desarrollo de competencias disciplinares relacionadas con la producción textual en estudiantes del primer año del curso Expresión Oral y Escrita. Situados desde la alfabetización académica, se diseñó e implementó una investigación-acción cuyos resultados permiten evidenciar el impacto del trabajo con tutores pares en el desarrollo de dichas competencias, obteniendo significativos avances en la competencia discursiva y en el rendimiento global del curso.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB