Psychometric properties of the inventory of learning stylez of Kolb and Felder-Silverman questionnaire in student of physical education of Santiago of Chile
Propiedades psicométricas del inventario de estilos de aprendizaje de Kolb y del cuestionario de Felder-Silverman en estudiantes de educación física de Santiago de Chile
Author
Maureira Cid, Fernando
Flores Ferro, Elizabeth
González Flores, Patricia
Palma Gajardo, Elvira
Fernández Rebolledo, Miguel
Véliz Véliz, Carlos
Abstract
The aim of the present study was to know the psychometric properties of the learning styles inventory of Kolb and Felder-Silverman's questionnaire in a students' sample of physical education of Chile. For it both instruments were applied to 141 students of the above mentioned career of the Universidad Católica Silva Henríquez, being 34,8% ladies and 65,2 % males. The results show that four sub-scales of Kolb's inventory and 4 sub-scales of Felder-Silverman's questionnaire possess suitable indexes of validity, nevertheless, the indexes of reliability obtained with Cronbach's alpha are located under the acceptable levels in all the sub-scales. More studies are recommended by samples of diverse universities to confirm the psychometric properties of these instruments in this type of population. El objetivo del presente estudio fue conocer las propiedades psicométricas del Inventario de Estilos de Aprendizaje de Kolb y del Cuestionario de Felder-Silverman en una muestra de estudiantes de educación física de Chile. Para ello se aplicó ambos instrumentos a 141 estudiantes de dicha carrera de la Universidad Católica Silva Henríquez, siendo el 34,8% mujeres y el 65,2% hombres. Los resultados muestran que las cuatro sub-escalas del inventario de Kolb y las 4 sub-escalas del cuestionario de Felder-Silverman poseen índices adecuados de validez, sin embargo, los índices de confiabilidad obtenidos con alfa de Cronbach se ubican bajo los niveles aceptables en todas las sub-escalas. Se recomiendan más estudios con muestras de diversas universidades para confirmar las propiedades psico-métricas de estos instrumentos en este tipo de población.