Psychometric properties of the inventory of learning stylez of Kolb and Felder-Silverman questionnaire in student of physical education of Santiago of Chile
Propiedades psicométricas del inventario de estilos de aprendizaje de Kolb y del cuestionario de Felder-Silverman en estudiantes de educación física de Santiago de Chile
dc.creator | Maureira Cid, Fernando | |
dc.creator | Flores Ferro, Elizabeth | |
dc.creator | González Flores, Patricia | |
dc.creator | Palma Gajardo, Elvira | |
dc.creator | Fernández Rebolledo, Miguel | |
dc.creator | Véliz Véliz, Carlos | |
dc.date | 2018-03-15 | |
dc.identifier | https://revistacaf.ucm.cl/article/view/128 | |
dc.identifier | 10.29035/rcaf.19.1.5 | |
dc.description | The aim of the present study was to know the psychometric properties of the learning styles inventory of Kolb and Felder-Silverman's questionnaire in a students' sample of physical education of Chile. For it both instruments were applied to 141 students of the above mentioned career of the Universidad Católica Silva Henríquez, being 34,8% ladies and 65,2 % males. The results show that four sub-scales of Kolb's inventory and 4 sub-scales of Felder-Silverman's questionnaire possess suitable indexes of validity, nevertheless, the indexes of reliability obtained with Cronbach's alpha are located under the acceptable levels in all the sub-scales. More studies are recommended by samples of diverse universities to confirm the psychometric properties of these instruments in this type of population. | en-US |
dc.description | El objetivo del presente estudio fue conocer las propiedades psicométricas del Inventario de Estilos de Aprendizaje de Kolb y del Cuestionario de Felder-Silverman en una muestra de estudiantes de educación física de Chile. Para ello se aplicó ambos instrumentos a 141 estudiantes de dicha carrera de la Universidad Católica Silva Henríquez, siendo el 34,8% mujeres y el 65,2% hombres. Los resultados muestran que las cuatro sub-escalas del inventario de Kolb y las 4 sub-escalas del cuestionario de Felder-Silverman poseen índices adecuados de validez, sin embargo, los índices de confiabilidad obtenidos con alfa de Cronbach se ubican bajo los niveles aceptables en todas las sub-escalas. Se recomiendan más estudios con muestras de diversas universidades para confirmar las propiedades psico-métricas de estos instrumentos en este tipo de población. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | text/html | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Católica del Maule | es-ES |
dc.relation | https://revistacaf.ucm.cl/article/view/128/128 | |
dc.relation | https://revistacaf.ucm.cl/article/view/128/503 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Revista Ciencias de la Actividad Física | es-ES |
dc.source | Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 19 Núm. 1 (2018): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 1-11 | es-ES |
dc.source | 0719-4013 | |
dc.source | 0717-408X | |
dc.title | Psychometric properties of the inventory of learning stylez of Kolb and Felder-Silverman questionnaire in student of physical education of Santiago of Chile | en-US |
dc.title | Propiedades psicométricas del inventario de estilos de aprendizaje de Kolb y del cuestionario de Felder-Silverman en estudiantes de educación física de Santiago de Chile | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Ciencias de la Actividad Física
[0-9]{4}