• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Ciencias de la Actividad Física
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Ciencias de la Actividad Física
  • View Item

Normative values of Toulouse-Piéron's test of attention selective and supported in a students' sample of physical education of Santiago of Chile

Valores normativos del test de Toulouse-Piéron de atención selectiva y sostenida en una muestra de estudiantes de educación física de Santiago de Chile

Author
Maureira Cid, Fernando

Bobadilla Manríquez, Ashley

Ramírez Nahuelñir, María Angélica

Fuentealba Colil, Diego

Full text
https://revistacaf.ucm.cl/article/view/138
10.29035/rcaf.20.1.2
Abstract
The aim of the present study was to determine normative values for every puntaje of the test of Toulouse-Piéron's attention for students of physical education of a University of Santiago of Chile. The sample was constituted by 125 students, of which 68 % corresponds to males and 32% to ladies. There was in use the test of Tolulouse-Piéron's attention, using the first two minutes to evaluate the selective attention and his total execution (ten minutes) to evaluate the supported attention. The results show an average of the Global Index of Attention and Perception (GIAP) of 38,3±12,5 in two minutes and of 185,4±55,4 in ten minutes. The analyses do not show differences for sex or age in any of two evaluated attentions. The selective attention presents an GIAP of 31,5 for the percentile 25, of 39 for the percentile 50 and of 46 for the percentile 75. For your part, the supported attention presents an GIAP of 158 for the percentile 25, of 190 for the percentile 50 and of 217 for the percentile 75. More investigations are necessary with samples of diverse schools of physical education of the country.
 
El objetivo del presente estudio fue determinar valores normativos para cada puntaje del test de atención de Toulouse-Piéron para estudiantes de educación física de una Universidad de Santiago de Chile. La muestra estuvo constituida por 125 estudiantes, de los cuales el 68% corresponden a varones y un 32% a damas. Se utilizó el test de atención de Tolulouse-Piéron, utilizando los 2 primeros minutos para evaluar la atención selectiva y su ejecución total (10 minutos) para evaluar la atención sostenida. Los resultados muestran una media del Índice Global de Atención y Percepción (IGAP) de 38,3±12,5 en 2 minutos y de 185,4±55,4 en 10 minutos. Los análisis no muestran diferencias por sexo o edad en ninguna de las 2 atenciones evaluadas. La atención selectiva presenta un IGAP de 31,5 para el percentil 25, de 39 para el percentil 50 y de 46 para el percentil 75. Por su parte, la atención sostenida presenta un IGAP de 158 para el percentil 25, de 190 para el percentil 50 y de 217 para el percentil 75. Son necesarias más investigaciones con muestras de diversas escuelas de educación física del país.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB