Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 1921-1940 of 23880
-
The Video Game as an Educational Resource: Study of Teachers’ Attitudes in the Dominican Republic
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Organizational Gaps and Challenges in the Early Implementation of Chile’s New Public Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Studies on the Family-School Relationship (2008-2018). An Analysis of Academic Production in Spanish
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
Learning on Social Media: Vernacular Literacy and Academic Literacy in the Digital Production of School Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
Attitudes and Capabilities of Teachers Towards Educational Innovation. The Views of Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Articulation Between Environmental Education and Scientific Education: A Perspective From the Sustainability Competencies Developed in Initial Teacher Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Training in Assessment of Preservice Teachers of Primary. How are the Opportunities of Learning Offered by Chilean Universities?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
Recognition as an English Teacher: An Exploration of Pre-Service Teachers’ Experiences During Their Intermediate Teaching Practicum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Violencia escolar, infancia y pobreza: perspectivas de estudiantes de educación primaria
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Emergent Literacy: Types of Beliefs of a Group of Preschool- and Special Education Teachers in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Initial Diagnostic Assessment in Pre-Service Teacher Training in Chile and its Relationship With Institutional Contexts
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Underlying Concepts in the Evaluative Rationalities of School Teachers
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 1 (2022): Ventanilla abierta. -
Reuse of banana fiber and peanut shells for the design of new prefabricated products for buildings
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 461-472. -
Effect of compression casting technique on the water absorption properties of concrete made using 100% recycled aggregates
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 387-407. -
Construction sequence analysis of multi-storey setback building placed in slope with p-delta and time-dependent effects
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 408-426. -
Investigation of rutting, fatigue and cracking resistance parame-ters of CR modified warm asphalt binders compare with SBS modified binders
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 309-328. -
Investigation of physical properties of base and SBS modified bitumens by rheological test methods
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 281-294. -
A generative design-to-BIM workflow for minimum weight plane truss design
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 473-492. -
Investigation on behavior and seismic performance of reduced beam sections
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 427-446. -
Improving flexible pavement performance through suitable aggregate gradation
Revista de la Construcción. Journal of Construction; Vol. 21 No. 2 (2022): Revista de la Construcción. Journal of Construction; 295-308.