Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4801-4820 of 24040
-
Preschool Education Quality: Teacher Practices and the Path to Improvement
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 40-62. -
Clasificación de las instituciones de educación superior: lecciones de la Clasificación Carnegie
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 65-75. -
Curricular Planning Innovation in Elementary and High Schools: a Strategy to Situate and Complement MINEDUC's Plans and Programs
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 245-275. -
An Alternative Curricular Design for Aymaras Communities in the North of Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 277-295. -
Emerging Interactions: Theoretical Approach to Comprehend the Innovative Relevance of Curricular Production in the Classroom
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 319-340. -
Clasificación de instituciones de educación superior
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 63-64. -
Combining Multiple Measures of Teacher Practice and Performance: Technical and Conceptual Considerations for Teacher Evaluation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 4-20. -
Curriculum Development: an Innovative Approach from Mathematics' Teaching
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 195-230. -
"Understanding Communities": an eEucational Proposal from a Critical-communicative Perspective of the Curriculum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 297-317. -
Science Place in Technological Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 207-216. -
Technological Education, a New Learning Sector
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 71-88. -
Current Situation and Educational Proposals of Chilean Catholicism. Main Issues of Analysis
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 203-209. -
The Evaluation of Teaching Practices
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 1-3. -
Cognitive Representations Involved in the Assessment of Teachers’ Portfolios
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 21-39. -
Curricular Innovation within School Culture: Preliminary Approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 231-244. -
Demands of Work World and Technological Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 89-117. -
Predictability of Early Mathematical Competencies, Negative Predisposition towards Mathematics, Logical Intelligence, and Educational Environment Factors in Mathematics Performance
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 189-202. -
Technological Education, a New Learning Sector
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 15-69. -
Diseño e implementación de una intervención educativa para elevar el bienestar docente basado en las evidencias de la psicología positiva y las neurociencias
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 151-171. -
¿Quién es el otro?: Un análisis de los discursos de diversidad en estudios sobre formación docente en Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 136-150.