Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 4821-4840 of 24040
-
Cognitive Analysis of Numerical Sequences: Information Processing and Genetic Epistemology
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 172-188. -
APQUA: a STS Project Starting from the Chemical Products
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 269-294. -
New Sociocultural Scenes for Curriculum Development
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 113-144. -
Dialogue in the Teaching of Values: a Curriculum Innovative Mediation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 145-175 El diálogo en la educación. -
Criteria to Identify the Relevance of Educational Research
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 313-331. -
Building a Productive Trading Zone in Educational Assessment Research and Practice
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 55-78. -
An Investigation of the Reliability and Validity of the Utrecht- Management of Identity Commitments Scale, Adapted to Measure Students’ Identity Formation Processes at their University
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 79-97. -
Measuring Academic Growth Contextualizes Text Complexity
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 98-118. -
Analysis of Spanish Curricular Politics Consequences for Innovation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 75-112. -
Innovation in Curricular Construction: Theoretical and Practical Challenges in Chilean Curricular Reform
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 37-73 Innovación en la construcción. -
La formación de profesores y el enfoque CTS
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 216-234. -
The Creativity as Development Process in Restrictive Environments: How to Approximate it in the Scholar Science
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 249-267. -
The Understanding of Texts, a Method to Improve the Quality of the Scientific Teaching
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 235-247. -
Búsqueda de empleo, proceso de inserción y dificultad de adaptación de profesores principiantes
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 119-135. -
La educación en el tercer milenio. Diseño de anticipación al proceso de reforma educacional en Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 295-312. -
Evaluación válida de la escritura desde la perspectiva de las comunidades de investigación en escritura y medición
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 34-54. -
Components of Variance of Scales with a Subscale Structure Using Two Calculations of Coefficient α
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 6-33. -
The Change of Teachers Educational Conceptions on the World's State: an Educational Problem of First Magnitude
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 131-163. -
The Relationship between STS Apprach and the Teachers Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 181-199. -
Políticas de reforma curricular en Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 177-193.