Browsing Taller de Letras by Issue Date
Now showing items 81-100 of 401
-
Rubén Darío, Valparaíso and a local history of the senses
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 112-122. -
Orientalism of second degree in Rubén Darío. Sensorial imaginaries, synesthetic regimes and the “domestic sublime” in Azul…
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 100-111. -
Figuraciones decimonónicas de lo nuevo: Ruben Darío y la modernidad en América Latina
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 85-87. -
The debate on americanism in Rubén Darío through prologues by José E. Rodó and Justo Sierra
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 150-159. -
Del vuelo modernista al aterrizaje vanguardista: el cosmopolitismo del artista pobre en Rubén Darío y Juan Emar
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 168-176. -
Enrique Gómez Carrillo and the creation of a transatlantic network
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 123-136. -
Azul and chance: a cast of the dice or a flow of data
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 137-149. -
Juan Pablo Sutherland y el archivo marica de la nación
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 186-190. -
No mirar: tres razones para defender las narcoseries (2020) de Ainhoa Vásquez
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 192-196. -
In memoriam profesor Juan Gabriel Araya (1937-2022)
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 178. -
En el corazón de la poesía: Pedro Lastra
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 180-185. -
La amistad como poética: escritura y fraternidad
Taller de Letras; Núm. 70 (2022): Primer Semestre; 179. -
Ideologemas of Gender and Memory of Repression: Killer whores of Robert Bolaño and Meat of bitch of Fátima Sime
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 95-110. -
The Death of the Other, the Death of the Self: A New Reading of Simone de Beauvoir’s Novel She Came to Stay
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 235-244. -
Life Is A Swift Flight to Nowhere: The Self and Its Faces in Llegaron (They’ve Arrived) by Fernando Vallejo
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 111-129. -
Papa or the Diary of Alicia Mir (1934) and Women’s Illustration
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 163-180. -
Poetics of the Reading in Jorge Teillier’s Works
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 181-198. -
Gonzalo Rojas, the Numinous Poet Who Killed the Death... and the Woman
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 147-161. -
Resistances in the Resistance: Dystopian Representations of Hope in La última canción de Manuel Sendero and El ruido
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 219-234. -
Prison of Trees: The Intopic Search Through Writing Versus Dystopia and Surgical Control
Taller de Letras; Núm. 64 (2019): Primer Semestre; 199-217.