• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Revista Pensamiento y Acción Interdisciplinaria
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Maule
  • Revista Pensamiento y Acción Interdisciplinaria
  • View Item

Ontology of learning? Interpretation and Education as ars politica

¿ Ontología del aprender? Interpretación de la Educación como ars politica

Author
Carrozzi Reyes, Valentina

Full text
http://revistapyr.ucm.cl/article/view/178
Abstract
This article, with the help of hermeneutic phenomenology, seeks to show that the meaning or extent of Education cannot take root in objectifying epistemologies, as revealed to us in his own practice as a political activity-while-art in the service of the donation of being.
 
El presente artículo, de la mano de la fenomenología hermenéutica, busca mostrar que el sentido o medida de la Educación no puede arraigarse en epistemologías objetivantes, al revelársenos en su propia praxis como actividad política -y a la vez artística- puesta al servicio de la donación del ser.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB