Calidad y equidad educativa:
Author
Urrutia Cabezas, Mary Claudia
San Martín Ramírez, Víctor
Full text
http://revistace.ucm.cl/article/view/301Abstract
The Chilean educational system is fabric judgment given the wide what respect Concepcion Concepts Quality and equity , mainly those based on a ratio Standardized Testing a National Level . These test results neither achievers m Central order to identify the fundamental problems in quality and equity. : Moreover , solo These tests have shown high rates of school segregation in the present. The preponderance of Market System and its negative consequences in the search for better educational quality. In this article, we consider the prevailing economic and social variables in the Educational System , son of the determinants True shortcomings . Likewise , the United Nations were planted series of reflections on a Top Needs and possible actions to improve the real educational context. El sistema educacional chileno se encuentra tela en juicio dada la amplia concepción respecto a los conceptos calidad y equidad, los que se basan principalmente en relación a pruebas estandarizadas a nivel nacional. Los resultados de estas pruebas no han logrado el objetivo central de identificar las problemáticas fundamentales en cuanto a calidad y equidad. Más aún, estas pruebas solo han demostrado los altos indices de segregación escolar en el presente. La preponderancia del sistema de mercado y sus consecuencias negativas en la búsqueda de una mejor calidad educativa. En este articulo, se consideran variables económicas y sociales imperantes en el sistema educacional, que son los verdaderos determinantes de las falencias. Asimismo, se plantea un serie de reflexiones respecto a las principales necesidades y acciones posibles para mejorar el contexto educativo actual.